Apteekin asiakastietojen hallinta

Kanta-palvelujen asiakkaat hallinnoivat omia asiakastietojaan Kanta-Ekstranetin kautta. Palvelu on vahvasti suojattu, joten tietojen syöttäminen ja muuttaminen on turvallista. Sen käyttäminen vaatii vahvan tunnistautumisen ja siihen käytetään Katso-tunnistusta. Tunnistautumisen lisäksi käyttäjät on jaettu eri rooleihin sen mukaan, millaista asiakastietoa heillä on oikeus käsitellä. Rooliin perusteella Ekstranet näyttää ja toimii erilailla.

Asiakasorganisaatiossa pääkäyttäjä jakaa muille Ekstranetin oikeudet ja roolit. Mikäli mahdollista, kannattaa eri rooleja jakaa organisaatiossa useammalle, näin vastuu asiakastietojen oikeellisuudesta ei ole vain yhden henkilön varassa.

Muutostilanteet

Kun kyseessä on apteekin hallintaan liittyvät muutokset tai Resepti-palvelun liityntäpisteen muutos, täytyy asiasta ilmoittaa perinteisesti lomakkeella.

Muutostilanteet ovat

 

Apteekin asiakastietojen hallinta

Kanta-palvelujen asiakkaat hallinnoivat omia asiakastietojaan Kanta-Ekstranetin kautta. Palvelu on vahvasti suojattu, joten tietojen syöttäminen ja muuttaminen on turvallista. Sen käyttäminen vaatii vahvan tunnistautumisen ja siihen käytetään Katso-tunnistusta. Tunnistautumisen lisäksi käyttäjät on jaettu eri rooleihin sen mukaan, millaista asiakastietoa heillä on oikeus käsitellä. Rooliin perusteella Ekstranet näyttää ja toimii erilailla.

Asiakasorganisaatiossa pääkäyttäjä jakaa muille Ekstranetin oikeudet ja roolit. Mikäli mahdollista, kannattaa eri rooleja jakaa organisaatiossa useammalle, näin vastuu asiakastietojen oikeellisuudesta ei ole vain yhden henkilön varassa.

Muutostilanteet

Kun kyseessä on apteekin hallintaan liittyvät muutokset tai Resepti-palvelun liityntäpisteen muutos, täytyy asiasta ilmoittaa perinteisesti lomakkeella.

Muutostilanteet ovat