Valitse julkaisuvuosi:
Ajankohtaista
19/01/2021, Blogi - Kansalaiset
Omakantaa ei tarvitse enää esitellä: reilusti yli puolet suomalaisista aikuisista kirjautui verkkopalveluun viime vuonna, ja yhteensä käyntejä oli 29,4 miljoonaa kertaa. Parannuksia palveluun on tulossa tänäkin vuonna.
18/01/2021, Huoltotiedote - Kansalaiset
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
15/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kantaa kehitetään vastaamaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon ja kansalaisten tarpeita. Vuonna 2021 painotuksissa korostuvat muun muassa koronavirusrokotteet, asiakastietolaki ja Omakannan kehittäminen.
05/01/2021, Huoltotiedote - Kansalaiset
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
05/01/2021, Häiriötiedote
05/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Vuoden 2021 alusta alkaen Kuva-aineistojen arkiston tuotannossa olevilla organisaatiolla on mahdollista aloittaa EKG-tutkimusten arkistointi Kuva-aineistojen arkistoon.
05/01/2021, Häiriötiedote
05/01/2021, Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Terveydenhuollon todistusten ja lausuntojen sähköistyminen nopeuttaa asiakkaan asioiden hoitoa ja voi tuoda terveydenhuollolle kustannussäästöjä. Järjestelmätoimittajia tarvitaan, jotta lomake saadaan käyttöön yhä laajemmin.
30/12/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Asiakaspalvelumme tukee sote-ammattilaisia ja järjestelmätoimittajia Kanta-palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Uudenvuoden aattona 31.12.2020 palvelemme klo 9–13. Häiriöilmoituksia otetaan kuitenkin vastaan vuorokauden ympäri.
28/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Sosiaali- ja terveysministeriö on vahvistanut sähköiseen lääkemääräykseen ja potilastiedon arkistoon liittyvät käyttömaksut vuodelle 2021. Käyttömaksut nousevat hieman vuodesta 2020.
21/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Rokotusten kirjaamiseen on kiinnitettävä erityistä huomiota nyt, kun väestöä valmistaudutaan rokottamaan koronavirusta vastaan. Oikein kirjattuina tiedot näkyvät myös kansalaiselle Omakannassa.
18/12/2020, Tiedote - Kansalaiset
15/12/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Järjestelmätoimittajien on uusittava vanhenevat vaatimustenmukaisuustodistukset. Todistusten tilanteen voi tarkistaa Valviran rekisteristä.
15/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Sosiaalihuollon asiakastiedon arkisto parantaa tiedon yhdenmukaisuutta ja käytettävyyttä sekä tukee siten sote-organisaatioiden asiakastyötä. Jatkossa yhä useampi sosiaalihuollon organisaatio liittyy Kanta-palveluihin.
15/12/2020, Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Kelan it-sote-yksikössä työskentelevä Sanna Kavén pitää itseään ennen kaikkea valmentajana. Kanta-palvelujen tuotekehitystä tehdään ketterällä SAFe-mallilla.
15/12/2020, Huoltotiedote - Kansalaiset
15/12/2020, Tiedote - Kansalaiset
Asiakaspalvelu auttaa Omakantaan liittyvissä kysymyksissä puhelimitse ja sähköpostilla. Uudenvuoden aattona 31.12. asiakaspalvelumme on auki klo 9–13.
14/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Selvityspyynnön avulla Kela seuraa ja valvoo, että Resepti-palveluun liittyvä tietosuoja toteutuu asiakasorganisaatioissa. Kela laatii selvityspyynnön yhteistyössä Tietosuojavaltuutetun toimiston sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kanssa.
10/12/2020, Blogi - Ammattilaiset
Kelalla on ollut kohta nelisen vuotta valmius ottaa vastaan B-lääkärinlausuntoja sähköisesti. Myös monet lääkärit siirtyvät mielellään digiaikaan.
09/12/2020, Huoltotiedote - Järjestelmäkehittäjät
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.