Kanta.fi on uudistumassa – ensimmäisessä vaiheessa muun muassa mobiilikäyttö helpottuu

Tiedote - Kansalaiset Kirjoitettu 21.6.2022 Kaikki tiedotteet

Kanta.fi-verkkopalveluun on toteutettu tyyli- ja toiminnallisuusmuutoksia 21.6. Uudistusten tavoitteena on vastata paremmin palvelun eri kohderyhmien tarpeisiin ja raikastaa palvelun ilmettä.

Näkyvimpiä muutokset ovat kanta.fin mobiilikäyttäjillä. Palvelun mobiiliversiossa

• Omakannan kirjautumispainike löytyy nyt omalta riviltään ruudun yläosasta. Lisäksi painikkeen leveyttä on kasvatettu.
  • kielivalinta on siirretty alatunnisteesta sivun yläosaan. Uudistus on ollut erittäin toivottu ja noudattaa nyt muista verkkopalveluista tutuksi tullutta käytäntöä.
  • sivuston hakutoiminto löytyy ruudun yläosasta, joten se on mobiililaitteella helpommin käytettävissä kuin aiemmin.

Kanta.fin työpöytäversiossa

• Omakannan kirjautumispainike on siirretty sivulla ylemmäksi
  • kielivalinta on muutettu pudotusvalikoksi
  • sivuston hakukenttään on tehty tyylimuutoksia.

Näiden lisäksi niin mobiili- kuin työpöytäversioon on tehty tyylimuutoksia mm. eri valikkoihin ja häiriötiedotebanneriin.

Etusivut uudistuvat alkusyksystä 2022

Nyt toteutetut uudistukset ovat ensimmäinen osa isompaa kanta.fin asiakaskokemuksen parantamisen kokonaisuutta. Näkyvämpi muutos on edessä alkusyksyn 2022 aikana, jolloin verkkopalvelun etusivut uudistuvat kokonaan.

Koska maailma muuttuu nopeasti, pitää palvelujen kehittyä jatkuvasti. Siksi kanta.fitä kehitetään tiiviissä yhteistyössä verkostojen kanssa. Uudistuksen valmistelussa on ollut mukana Kanta-järjestöpaneelin jäseniä ja lisäksi apuna on käytetty kanta.fin kävijäkyselyjen tuloksia, muuta asiakaspalautetta sekä käyttäjätestausta. Kanta uudistuu, kun kaikki ovat mukana.

Kanta.fi, kansalaisten kohderyhmän etusivu