08/05/2020, Tiedote - Ammattilaiset

Sosiaalihuollon tietoja voi nyt käsitellä sähköisesti palvelunjärjestäjän ja palveluntuottajan välillä

Ostopalvelun ja palvelusetelin tuottajia kannattaa informoida, kun palvelunjärjestäjä ottaa käyttöönsä Sosiaalihuollon asiakastiedon arkisto -palvelun ja rekisterinkäyttöoikeus-toiminnallisuuden. Rekisterinkäyttöoikeuden hyödyt realisoituvat, kun molemmat osapuolet käyttävät arkistoa ja rekisterinkäyttöoikeus on käytössä kummallakin.

30/04/2020, Tiedote - Ammattilaiset

Kanta-palvelujen käyttöönottojen tuki uudistuu

Jatkossa käyttöönotot toteutetaan jaksoissa, joita on vuosittain kolme. Ilmoittautuminen terveydenhuollon ensimmäiseen käyttöönottoon vuodelle 2021 aukeaa toukokuussa. Sosiaalihuollon käyttöönotot etenevät aiemmin ilmoitetulla aikataululla.

29/04/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät

Infotilaisuudet Kanta-palvelujen painopisteistä 26.5. ja 10.6.

Kela järjestää kaksi infotilaisuutta, joissa kerrotaan Kanta-palvelujen käyttöönotoista ja kehittämisestä vuonna 2020. Tilaisuudet järjestetään etäneuvotteluna. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 22.5.

06/04/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät

Resepti-palvelun palvelukuvaus on päivitetty

Resepti-palvelun palvelukuvausta on päivitetty Rajat ylittävällä resepti -palvelulla ja Tiedonhallinta-palvelulla. Lisäksi on tehty pienempiä tekstikorjauksia.

24/03/2020, Tiedote - Kansalaiset

Miten asioin apteekissa koronaviruksen aikana?

Jos sinulla on flunssaoireita, älä mene paikan päälle apteekkiin, jotta et tartuta muita asiakkaita ja henkilökuntaa. Myös yli 70-vuotiaiden tulisi pysytellä toistaiseksi kotona. Apteekkiasiat voi hoitaa verkossa tai läheisen avustuksella.