Suodata julkaisuvuoden mukaan:
Ajankohtaista
20/01/2021, Tiedote - Ammattilaiset
Resepti-palvelun selvityspyyntö tietosuojasta on lähetetty sote-organisaatioiden tietosuojavastaaville ja itsenäisille ammatinharjoittajille
Selvityspyynnön avulla Kela seuraa ja valvoo, että Resepti-palveluun liittyvä tietosuoja toteutuu asiakasorganisaatioissa. Kela laatii selvityspyynnön yhteistyössä Tietosuojavaltuutetun toimiston sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kanssa.
19/01/2021, Blogi - Ammattilaiset
Omakanta palvelee kansalaisia jatkossa yhä paremmin
Omakantaa ei tarvitse enää esitellä: reilusti yli puolet suomalaisista aikuisista kirjautui verkkopalveluun viime vuonna, ja yhteensä käyntejä oli 29,4 miljoonaa kertaa. Parannuksia palveluun on tulossa tänäkin vuonna.
18/01/2021, Huoltotiedote - Järjestelmäkehittäjät
Huoltokatkot Kanta-palveluissa helmikuussa
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
15/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelujen painopisteet vuodelle 2021 on vahvistettu
Kantaa kehitetään vastaamaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon ja kansalaisten tarpeita. Vuonna 2021 painotuksissa korostuvat muun muassa koronavirusrokotteet, asiakastietolaki ja Omakannan kehittäminen.
05/01/2021, Huoltotiedote - Järjestelmäkehittäjät
Huoltokatkot Kanta-palveluissa tammikuussa
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
05/01/2021, Häiriötiedote
Kanta-palveluissa 5.1.2021 havaittu häiriö on päättynyt
05/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kuva-aineistojen arkiston tietosisältö laajenee EKG-tutkimuksiin
Vuoden 2021 alusta alkaen Kuva-aineistojen arkiston tuotannossa olevilla organisaatiolla on mahdollista aloittaa EKG-tutkimusten arkistointi Kuva-aineistojen arkistoon.
05/01/2021, Häiriötiedote
Kanta-palveluissa on havaittu hitautta 5.1.2021
05/01/2021, Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Sähköisen B-lausunnon käyttö yleistyy terveydenhuollossa
Terveydenhuollon todistusten ja lausuntojen sähköistyminen nopeuttaa asiakkaan asioiden hoitoa ja voi tuoda terveydenhuollolle kustannussäästöjä. Järjestelmätoimittajia tarvitaan, jotta lomake saadaan käyttöön yhä laajemmin.
30/12/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Asiakaspalvelu auki 31.12. klo 13 asti — häiriöilmoituksia voi tehdä 24/7
Asiakaspalvelumme tukee sote-ammattilaisia ja järjestelmätoimittajia Kanta-palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Uudenvuoden aattona 31.12.2020 palvelemme klo 9–13. Häiriöilmoituksia otetaan kuitenkin vastaan vuorokauden ympäri.
28/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Kanta-palvelujen käyttömaksut vuodelle 2021
Sosiaali- ja terveysministeriö on vahvistanut sähköiseen lääkemääräykseen ja potilastiedon arkistoon liittyvät käyttömaksut vuodelle 2021. Käyttömaksut nousevat hieman vuodesta 2020.
21/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Koronarokotusten tiedot on tärkeä kirjata oikein terveydenhuollossa
Rokotusten kirjaamiseen on kiinnitettävä erityistä huomiota nyt, kun väestöä valmistaudutaan rokottamaan koronavirusta vastaan. Oikein kirjattuina tiedot näkyvät myös kansalaiselle Omakannassa.
18/12/2020, Tiedote - Kansalaiset
Omakantaan ei voi kirjautua eIDAS-tunnistautumisella
15/12/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Muistutus vaatimustenmukaisuustodistusten uusimisesta – ohjeet järjestelmätoimittajille ja sote-organisaatioille
Järjestelmätoimittajien on uusittava vanhenevat vaatimustenmukaisuustodistukset. Todistusten tilanteen voi tarkistaa Valviran rekisteristä.
15/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Jo yli puolet julkisista sosiaalihuollon organisaatioista käyttää Kanta-palveluita
Sosiaalihuollon asiakastiedon arkisto parantaa tiedon yhdenmukaisuutta ja käytettävyyttä sekä tukee siten sote-organisaatioiden asiakastyötä. Jatkossa yhä useampi sosiaalihuollon organisaatio liittyy Kanta-palveluihin.
15/12/2020, Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Sanna Kavén luotsaa ketterää Kanta-kehitysjunaa
Kelan it-sote-yksikössä työskentelevä Sanna Kavén pitää itseään ennen kaikkea valmentajana. Kanta-palvelujen tuotekehitystä tehdään ketterällä SAFe-mallilla.
15/12/2020, Huoltotiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palveluissa laaja käyttökatko 16.1.2021 klo 22–24
15/12/2020, Tiedote - Kansalaiset
Omakannan asiakaspalvelu auki 31.12. klo 13 asti
Asiakaspalvelu auttaa Omakantaan liittyvissä kysymyksissä puhelimitse ja sähköpostilla. Uudenvuoden aattona 31.12. asiakaspalvelumme on auki klo 9–13.
14/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset
Resepti-palvelun selvityspyyntö tietosuojasta sote-organisaatioiden tietosuojavastaaville ja itsenäisille ammatinharjoittajille tammikuussa
Selvityspyynnön avulla Kela seuraa ja valvoo, että Resepti-palveluun liittyvä tietosuoja toteutuu asiakasorganisaatioissa. Kela laatii selvityspyynnön yhteistyössä Tietosuojavaltuutetun toimiston sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kanssa.
10/12/2020, Blogi - Ammattilaiset
Sähköinen B-lausunto nopeuttaa ja helpottaa toimintaa terveydenhuollossa
Kelalla on ollut kohta nelisen vuotta valmius ottaa vastaan B-lääkärinlausuntoja sähköisesti. Myös monet lääkärit siirtyvät mielellään digiaikaan.