Resepti-palvelun käyttöönotto -sivua on päivitetty

Tiedote - Ammattilaiset Kirjoitettu 15.6.2021 Kaikki tiedotteet

Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä apteekkialan ammattilaisille suunnattu Resepti-palvelun käyttöönotto -sivu on päivitetty kanta.fi-verkkosivulla.

Päivityksen tavoitteena on selkeyttää ja yhtenäistää sivuston rakennetta, jotta tarvittavan tiedon löytäminen olisi mahdollisimman helppoa. Lisäksi tuotantovalmiuden varmistamisen ohjetta on päivitetty. Tutustu päivitettyyn sivuun ja ohjeeseen:

Palautetta sivusta voi antaa osoitteeseen kanta@kanta.fi.

Tuotantovalmiuden varmistaminen

Sähköisen reseptin tuotantovalmiuden varmistamisen tarkoituksena on varmistaa teknisesti asiakkaan tietojärjestelmän toimivuus Reseptikeskuksen kanssa.

Järjestelmätoimittaja ilmoittaa asiakkaalle ennen tuotantovalmiuden varmistamisen ajankohtaa käytettävän testihenkilötunnuksen. Testihenkilötunnuksen tulee olla 900-sarjan henkilötunnus. Testihenkilötunnusta ei saa käyttää muuhun tarkoitukseen.

Tuotantovalmiuden varmistamisessa asiakkaan lääkäri voi ammattikorttiaan käyttäen kirjoittaa reseptin testihenkilölle suunnitelman mukaisesta lääkkeestä. Sallitut lääkkeet löytyvät Sähköisen reseptin tuotantovalmiuden varmistaminen -ohjeesta. Reseptiä ei saa kirjoittaa korvattavista lääkkeistä, PKV-lääkkeistä tai huumausaineista. Ohje ja käytettävät lomakkeet löytyvät päivitetyltä Resepti-palvelun käyttöönotto -sivulta.

kanta@kanta.fi