Kanta.fi verkkopalvelun saavutettavuus on hyvällä tasolla
Verkkopalvelun saavutettavuutta parannetaan sekä sisällön että tekniikan näkökulmasta.
Tulevan vuoden aikana saavutettavuuteen panostetaan erityisesti. Parannuksen kohteina ovat niin sisällöt, linkitettyjen liitteiden laatu kuin tekniset ratkaisutkin. Tällä varmistetaan, että verkkopalvelu on mahdollisimman monen asiakkaan käytettävissä riippumatta hänen toimintakyvystään.
Kanta.fin käytettävyyttä ja saavutettavuutta on arvioitu viimeksi keväällä 2018, ennen uudistetun verkkopalvelun julkaisua. Silloin tulokset ovat olleet ihan hyviä ja palvelua voi käyttää mm. ruudunlukuohjelmalla.
Saavutettavuusvaatimukset voimaan syyskuussa 2020
23. syyskuuta 2020 kanta.fissä julkaistaan saavutettavuusseloste. Siinä kerrotaan, mikä on palvelujen saavutettavuuden taso, sisällön ja teknisten ratkaisujen osalta ja miten asiakas voi antaa palautetta saavutettavuudesta.
Lue lisää Kelan tiedotteesta
Kelan verkkopalveluiden saavutettavuus on hyvällä tasolla (kela.fi)