Yksityisen sosiaali- ja terveydenhuollon muutostilanteet

Yksityisen sosiaali- ja terveydenhuollon muutostilanteet

Yksityisten sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntarjoajien vastuulla on varmistaa Kanta-palveluiden yhteyksien jatkuminen myös erilaisissa muutostilanteissa.

Yksityisen sosiaali- tai terveydenhuollon palvelunantajan muutostilanne voi olla esimerkiksi

  • Y-tunnuksen vaihtuminen, jolloin Kanta-palveluun pitää liittyä uudella Y-tunnuksella
  • yritysten sulautuminen, jolloin nykyinen asiakkuus voidaan mahdollisesti päättää ja palvelunantajan Kanta-palvelujen käyttö jatkuu toisen yrityksen nimissä
  • palvelunantajan luvan voimassaolon päättyminen, jolloin Kanta-palvelujen asiakkuus pitää irtisanoa.

Muutoksen läpivientiä on kuvattu sivulla Organisaatiomuutoksen toteuttaminen.

Kysy lisätietoa ja ohjeistusta muutostilanteiden vaikutuksista Kanta-palvelun asiakkuuteen sähköpostitse osoitteesta kanta@kanta.fi.

Palvelunantajan tiedot THL:n Koodistopalvelussa

Kanta-palveluja käyttävän yksityisen sektorin palvelunantajan tietojen pitää olla voimassa THL:n Koodistopalvelun rekistereissä. 

Yksityisen sektorin tiedot siirretään Koodistopalveluun Valviran ja aluehallintovirastojen ylläpitämästä Soteri-rekisteristä. Yksityisten palvelunantajien rekisteröintitietojen pitää olla ajan tasalla, lisätietoja aiheesta Valviran sivuilla (valvira.fi). Koodistopalvelussa olevien tietojen päivittäminen on kuvattu THL:n ohjeessa Tietojen tarkastaminen SOTE-organisaatiorekisteristä ja päivityksistä ilmoittaminen, versio 30.1.2017 (pdf, thl.fi).

Sivua päivitetty 22.1.2024