Innehållspublicerare

Pilotförsök med chattroboten Sobotti i Kanta-tjänsterna

Meddelande Skrivet 24.2.2020 Alla meddelanden

I september i fjol fick Kanta-tjänsternas kundservice ett nytillskott i den nya chattroboten Sobotti, som har gett medborgarna ännu bättre möjligheter att få allmän rådgivning dygnet runt, och samtidigt gjort det möjligt att ta kontakt med låg tröskel.

Sobotti har fungerat som stöd för de övriga kontaktkanalerna och har gett medborgarna råd om de vanligaste frågorna som rör Kanta-tjänsterna, huvudsakligen om Mina Kanta-sidor.

Vår strävan är att lansera en förnyad version av Sobotti senare i år

Pilotperioden har pågått under vintern, och antalet dialoger har legat kring 300 per månad. Responsen har i huvudsak varit positiv. Utifrån kundresponsen gjordes vid behov ändringar i Sobotti. Utvecklingsarbetet fortsätter, och vår strävan är att lansera en förnyad version av Sobotti senare i år och dessutom på fler språk.

Fram till 28.2 finns Sobotti på sidan Kontaktinformation på kanta.fi. Ännu hinner du alltså testa chattrobotens funktion!