Innehållspublicerare

Känner du till vår chattbott Kanta-kompis, som nu också betjänar på svenska?

Meddelande - Medborgare Skrivet 18.7.2022 Alla meddelanden

Chattbotten svarar till exempel på frågor som gäller Mina Kanta-sidor, recept och coronaintyg.

Diskussionerna med chattbotten förs anonymt och den kan därför inte ge råd som gäller någons personliga situation. Skriv inte in person- eller hälsoinformation i chatten.

Kanta-kompis utvecklas kontinuerligt på basis av de dialoger den för. Därför är förhoppningen att kunderna ska komma med både förbättringsförslag och respons på de svar som chattbotten ger. Kundresponsen hjälper till att göra Kanta-kompis ännu bättre.

Tips för diskussion med Kanta-kompis

Kanta-kompis ger medborgarna råd i frågor som gäller Mina Kanta-sidorna och de övriga Kanta-tjänsterna även under sommaren 24/7.

Gör så här för att bäst få hjälp av chattbotten:

  • Använd nyckelord, såsom coronaintyg eller receptförnyelse.
  • Skriv korta meningar på bara några ord.
  • Ställ bara en fråga åt gången.
  • Skriv inte person- eller hälsoinformation i chatten.

Mera information

Fråga Kanta-kompis
Svar på de vanligaste frågorna om Kanta-tjänsterna