Sisältöjulkaisija

Kysy chattirobotilta neuvoa Kanta-asioissa

Tiedote - Kansalaiset Kirjoitettu 24.3.2022 Kaikki tiedotteet

Chattirobotti Kanta-apulainen neuvoo kansalaisia Omakantaan ja muihin Kanta-palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Kanta-apulainen palvelee ympäri vuorokauden kanta.fi-sivuilla. Tekoälyyn perustuvaa chattirobottia kehitetään käyttäjiltä saadun palautteen perusteella.

Chattirobotti Kanta-apulainen vastaa esimerkiksi Omakantaan, resepteihin ja koronatodistuksiin liittyvissä kysymyksissä. Parhaiten Kanta-apulainen osaa auttaa, kun sille esitetään lyhyitä ja ytimekkäitä kysymyksiä. Kanta-apulainen aloittaa työnsä aluksi muutamilla kanta.fi-sivuilla: Tiedot Kannassa ja Anna palautetta ja kysy.

Chattirobotin kanssa asiointi tapahtuu anonyymisti, joten se ei voi antaa henkilökohtaiseen tilanteeseen liittyvää neuvontaa. Älä kirjoita chattiin henkilö- tai terveystietoja. Chattirobotti ei tallenna käyttäjästä tietoja.

Kanta-apulainen oppii uutta asiakkaiden palautteiden perusteella

Käyttäjiltä toivotaan palautetta Kanta-apulaiselta saaduista vastauksista. Chattikeskustelun lomassa voi antaa palautetta jokaisesta vastauksesta sekä myös laajemmin keskustelun päätyttyä. Kannan palveluasiantuntijat käyvät päivittäin läpi palautteita ja opettavat niiden perusteella chattirobotin taustalla olevaa tekoälyä vastaamaan entistä paremmin kansalaisten kysymyksiin. Oppimisen myötä chattirobotin vastausaiheita ja sijaintia voidaan laajentaa kanta.fi-sivustolla.

Kanta-apulainen vastaa aluksi suomeksi ja myöhemmin keväällä myös ruotsiksi.

Chattirobotin lisäksi kansalaisia palvelee Omakantaan ja Kanta-palveluihin liittyvissä kysymyksissä asiakaspalvelu puhelimitse numerossa 020 634 4588 ma – pe klo 9 – 16 sekä sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@kanta.fi. Kanta.fi-sivuilta löytyy myös vastauksia kansalaisten useimmin kysyttyihin kysymyksiin Kanta-palveluista.

Lisätietoja

Kysy chattirobotilta