Valitse julkaisuvuosi:

25/01/2021, Tiedote

Koronarokotusten tiedot on tärkeää saada Omakantaan

Koronarokotukset ovat käynnistyneet, ja koronatestaus jatkuu koko maassa. Jotta kansalainen saa koronaa koskevat tietonsa helposti ja ajantasaisesti Omakannasta, tarvitaan pikaisia kansallisia toimenpiteitä, toteaa Kelan hallitus. Kela on valmis tiiviiseen yhteistyöhön.

15/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät

Kanta-palvelujen painopisteet vuodelle 2021 on vahvistettu

Kantaa kehitetään vastaamaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon ja kansalaisten tarpeita. Vuonna 2021 painotuksissa korostuvat muun muassa koronavirusrokotteet, asiakastietolaki ja Omakannan kehittäminen.

28/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset

Kanta-palvelujen käyttömaksut vuodelle 2021

Sosiaali- ja terveysministeriö on vahvistanut sähköiseen lääkemääräykseen ja potilastiedon arkistoon liittyvät käyttömaksut vuodelle 2021. Käyttömaksut nousevat hieman vuodesta 2020.

09/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset

Käyttöönottojen uutta tukimallia kehitetään edelleen

Käyttöönottojen tukea kehitetään asiakkaiden toiveita kuunnellen. Sote-toimija voi jatkossa aloittaa tuotantokäytön joustavammin käyttöönottojakson aikana ja käytön laajentajilla on enemmän aikaa ilmoittautua mukaan jaksolle.

08/12/2020, Tiedote - Ammattilaiset

Sosiaalihuollossa syntyviä potilastietoja ei voi tallentaa Kanta-palveluihin

Sosiaalihuollon palvelussa voi syntyä potilastietoja, mutta niitä ei voi vielä tallentaa Sosiaalihuollon asiakastiedon arkistoon tai Potilastiedon arkistoon. Julkinen sosiaalihuollon palveluntuottaja ei voi toistaiseksi myöskään liittyä Potilastiedon arkiston käyttäjäksi.

01/12/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät

Findata alkaa vastaanottaa hakemuksia Kanta-palvelujen tietoihin vuodenvaihteessa

Kanta-palveluihin tallennettujen tietojen toissijaiseen käyttöön on mahdollista hakea lupaa 1.1.2021 alkaen. Aluksi toissijaiseen käyttöön saatavien aineistojen sisältö on suppea, mutta laajenee vaiheittain ensi vuoden aikana. Hakijoiden kannattaa ottaa yhteyttä Findatan neuvontaan ennen hakemuksen lähettämistä.