19/09/2017, Tiedote - Sosiaalinen media

Kanta - koko kansan tietokanta

Kanta-palveluista kehitetään koko kansan tietokantaa, jonne tulevaisuudessa tallentuvat terveystietojen lisäksi myös sosiaalihuollon asiakastiedot. Asiointi helpottuu, kun tiedot ovat saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Tämä voi myös parantaa hoidon laatua.

04/08/2017, Tiedote

Omakanta on käyttäjiään varten rakennettu

Jo yli kahta miljoonaa suomalaista palveleva Omakanta kehittyy asiakkaita kuunnellen. Tavoitteena on luoda Omakannasta sähköinen ja helppokäyttöinen oikotie sosiaali- ja terveyspalveluiden tietoihin.

20/07/2017, Tiedote - Ammattilaiset

Reseptit helposti kesälläkin – Kelain toimii myös mobiilissa

Lääkärien yksityiskäytössä suosittu Kelain toimii myös Android-mobiililaitteissa. Lääkemääräysten teko onnistuu älypuhelimella tai tabletilla osoitteessa www.kelain.fi. Sisäänkirjautuminen vaatii lääkärin tai hammaslääkärin ammattikortin.

18/07/2017, Tiedote - Sosiaalinen media

Kantaan kannattaa mennä

Omakanta-palvelusta kansalainen näkee julkisen ja myös yhä enemmän yksityisen terveydenhuollon hoitotietojaan. Samalla potilaan hoidon laatu paranee, kun Kanta-palveluihin tallennettuja potilastietoja voidaan hyödyntää eri hoitoyksiköissä.

11/07/2017, Tiedote - Kansalaiset

Kanta.fi palkittiin parhaana terveyden ja hyvinvoinnin mobiilipalveluna SuomiAreenassa

Parhaat suomalaiset mobiilipalvelut palkittiin SuomiAreenassa Porissa. Terveys- ja hyvinvointipalveluiden sarjan voitti kanta.fi. Tuomariston näkemyksen mukaan kansalaisten terveystietojen saaminen yhden palvelun alle on perustana uusille terveydenhuollon palvelukonsepteille ja tukee niiden kehittymistä. Mobiililaitteisiin hyvin skaalautuvassa muodossa kanta.fi tehostaa myös asiointia.

28/06/2017, Tiedote

Suun terveydenhuollon tiedot osaksi Kanta-palveluja

Kelan Kanta-palvelut laajenevat suun terveydenhuoltoon. Suun terveydenhuollon tietojen tallentaminen Potilastiedon arkistoon parantaa kansalaisten mahdollisuutta hallita omia terveystietojaan ja helpottaa jatkossa hoitoyksikön valintaa.

02/03/2017, Tiedote - Kansalaiset

Digioppia ikä kaikki – myös senioreille

Uusia palveluita ja älytekniikkaa tulee jatkuvasti lisää. Lisäksi eliniänodote kasvaa yhä, joten senioreilla riittää opeteltavaa jatkossakin.