Omatietovaranto-palvelun saavutettavuusseloste palvelua käyttäville henkilöasiakkaille

Omatietovaranto-palvelun saavutettavuusseloste palvelua käyttäville henkilöasiakkaille

Tämä saavutettavuusseloste koskee Omatietovaranto-palvelua ja Kelan ylläpitämää käyttöliittymää, jolla palvelun käyttäjä antaa käyttämälleen hyvinvointisovellukselle käyttöoikeudet Omatietovarantoon. Seloste on laadittu 25.8.2020.

Käyttöliittymään siirrytään hyvinvointisovelluksesta, kun käyttäjä haluaa myöntää sovellukselle käyttöoikeudet tallentaa hänen hyvinvointitietojaan Omatietovarantoon tai käsitellä hänen jo Omavarannossa olevia hyvinvointitietojaan. Lisätietoa Omatietovaranto-palvelusta löydät Kanta.fi-sivuilta

Verkkopalvelun saavutettavuus on arvioitu Kelassa. 

Miten saavutettava verkkopalvelu on?

Palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset. (WCAG-kriteeristö 2.1 A- ja AA-tasot)

Saavutettavuusvaatimukset eivät koske tiettyjä sisältöjä 

Emme vastaa siitä, miten muiden tahojen tuottama sisältö toimii sivustollamme. 

Anna palautetta saavutettavuudesta

Huomasitko palvelussamme saavutettavuuspuutteen? Kerro siitä meille, jotta voimme tehdä parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Anna saavutettavuuspalautetta sähköpostilla: tekninentuki@kanta.fi.

Saavutettavuuspalautteet vastaanottaa Kelan tekninen tuki.

Saavutettavuuden valvonta

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjille. Vastaamme 2 viikon sisällä.  

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai jos et saa vastausta 2 viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten voit tehdä ilmoituksen ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi

Päivitämme tätä selostetta sitä mukaa, kun korjaamme puutteita. 

Olemme sitoutuneet parantamaan verkkopalveluiden saavutettavuutta. Varmistamme saavutettavuuden muun muassa seuraavilla toimenpiteillä:

  • Otamme saavutettavuusvaatimukset huomioon, kun kehitämme palveluita.
  • Panostamme kielen ymmärrettävyyteen.
  • Otamme saavutettavuusvaatimukset huomioon jo, kun teemme hankintoja.
  • Tarjoamme työntekijöillemme saavutettavuuskoulutusta.

Lue lisää

Sivua päivitetty 18.09.2020