Training in social welfare

Training in social welfare

Kanta training events and training material for social welfare professionals.

The language of the training events for social welfare professionals is Finnish. More detailed information about the events, registration form and the material from the previous meetings are available in Finnish and in Swedish.

Koulutukset sosiaalihuollolle

Käyttöönottojen toimintatapakoulutus on kaksiosainen. Toimintatapakoulutuksia järjestetään kolme kertaa vuodessa ja niiden sisältö on sama. Ilmoittaudu siihen koulutukseen, joka sopii organisaatiosi käyttöönoton aikatauluun parhaiten.

Koulutuksen osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille vahvistusviestin mukana.

Tavoite

Tukea sosiaalihuollon toimijoita Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönotoissa.

Kohderyhmä

  • Kanta-palvelujen käyttöönoton vastuuhenkilöt
  • organisaation kirjaamisen ja asiakastietojen käsittelyn kouluttajat
  • asiakastyöstä ja asiakastietojen käsittelystä vastaavat henkilöt
  • asiakastietojärjestelmien pääkäyttäjät

25.1.2022 koulutuksen sisältö

Toimintatapakoulutuksen ensimmäisessä osassa käydään läpi asiakastietomallin logiikka sekä asiakirjamäärittelyjen ja -kokonaisuuksien tulkinnan ja soveltamisen kannalta keskeiset periaatteet.

Koulutuksessa käsitellään asiakasasiakirjojen liittäminen asiaan, palvelutehtävään, sosiaalipalveluun ja palveluprosessiin.

Lisäksi koulutus kattaa mm. sosiaalihuollon asian- ja asiakuuksien hallinnan toimintalogiikan sekä käyttöoikeuksien perusteita koskevan määräyksen ja käyttöoikeuksien määrittelyn toimintalogiikan.

8.2.2022 koulutuksen sisältö

Toimintatapakoulutuksen toisessa osassa käydään läpi Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston 2. vaiheen käyttöönoton ja käytön kannalta keskeisiä määrittelyjä ja niiden vaikutuksia sosiaalihuollon toimintatapoihin ja ammattilaisen työhön.

Koulutusmateriaalit

Materiaalit julkaistaan myöhemmin tällä sivulla.

Etäyhteyslinkki lähetetään ilmoittautuneille tapaamista edeltävänä päivänä.

Kun olet kerran ilmoittautunut sosiaalihuollon Kanta-foorumiin, sinun ei tarvitse ilmoittautua uudestaan seuraaviin tapaamisiin.

Tavoite

Sosiaalihuollon Kanta-foorumin tavoitteena on parantaa Kanta-palvelujen asiakaslähtöisyyttä. Foorumissa käsitellään Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönottoa ja käyttöä koskevia ajankohtaisia asioita.

Toivomme osallistujilta ideoita tulevien tapaamisten aiheiksi. Aihetoiveita ja ennakkokysymyksiä voi lähettää sähköpostitse kanta@kanta.fi. Laitathan aihekenttään ’Sosiaalihuollon Kanta-foorumi’.

Kohderyhmä

Foorumi on suunnattu julkisille ja yksityisille sosiaalihuollon organisaatioille ja ammattilaisille.

Ohjelma

Julkaistaan myöhemmin.

Koulutusmateriaali

Materiaalit lähetetään tilaisuuden jälkeen sähköpostitse foorumiin ilmoittautuneille.

Etäyhteyslinkki lähetetään ilmoittautuneille tapaamista edeltävänä päivänä.

Kun olet kerran ilmoittautunut sosiaalihuollon Kanta-foorumiin, sinun ei tarvitse ilmoittautua uudestaan seuraaviin tapaamisiin.

Tavoite

Sosiaalihuollon Kanta-foorumin tavoitteena on parantaa Kanta-palvelujen asiakaslähtöisyyttä. Foorumissa käsitellään Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönottoa ja käyttöä koskevia ajankohtaisia asioita.

Toivomme osallistujilta ideoita tulevien tapaamisten aiheiksi. Aihetoiveita ja ennakkokysymyksiä voi lähettää sähköpostitse kanta@kanta.fi. Laitathan aihekenttään ’Sosiaalihuollon Kanta-foorumi’.

Kohderyhmä

Foorumi on suunnattu julkisille ja yksityisille sosiaalihuollon organisaatioille ja ammattilaisille.

Ohjelma

Julkaistaan myöhemmin.

Koulutusmateriaali

Materiaalit lähetetään tilaisuuden jälkeen sähköpostitse foorumiin ilmoittautuneille.

Käyttöönottojen toimintatapakoulutus on kaksiosainen. Toimintatapakoulutuksia järjestetään kolme kertaa vuodessa ja niiden sisältö on sama. Ilmoittaudu siihen koulutukseen, joka sopii organisaatiosi käyttöönoton aikatauluun parhaiten.

Koulutuksen osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille vahvistusviestin mukana.

Tavoite

Tukea sosiaalihuollon toimijoita Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönotoissa.

Kohderyhmä

  • Kanta-palvelujen käyttöönoton vastuuhenkilöt
  • organisaation kirjaamisen ja asiakastietojen käsittelyn kouluttajat
  • asiakastyöstä ja asiakastietojen käsittelystä vastaavat henkilöt
  • asiakastietojärjestelmien pääkäyttäjät

4.5.2022 koulutuksen sisältö

Toimintatapakoulutuksen ensimmäisessä osassa käydään läpi asiakastietomallin logiikka sekä asiakirjamäärittelyjen ja -kokonaisuuksien tulkinnan ja soveltamisen kannalta keskeiset periaatteet.

Koulutuksessa käsitellään asiakasasiakirjojen liittäminen asiaan, palvelutehtävään, sosiaalipalveluun ja palveluprosessiin.

Lisäksi koulutus kattaa mm. sosiaalihuollon asian- ja asiakuuksien hallinnan toimintalogiikan sekä käyttöoikeuksien perusteita koskevan määräyksen ja käyttöoikeuksien määrittelyn toimintalogiikan.

17.5.2022 koulutuksen sisältö

Toimintatapakoulutuksen toisessa osassa käydään läpi Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston 2. vaiheen käyttöönoton ja käytön kannalta keskeisiä määrittelyjä ja niiden vaikutuksia sosiaalihuollon toimintatapoihin ja ammattilaisen työhön.

Koulutusmateriaalit

Materiaalit julkaistaan myöhemmin tällä sivulla.

Etäyhteyslinkki lähetetään ilmoittautuneille tapaamista edeltävänä päivänä.

Kun olet kerran ilmoittautunut sosiaalihuollon Kanta-foorumiin, sinun ei tarvitse ilmoittautua uudestaan seuraaviin tapaamisiin.

Tavoite

Sosiaalihuollon Kanta-foorumin tavoitteena on parantaa Kanta-palvelujen asiakaslähtöisyyttä. Foorumissa käsitellään Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönottoa ja käyttöä koskevia ajankohtaisia asioita.

Toivomme osallistujilta ideoita tulevien tapaamisten aiheiksi. Aihetoiveita ja ennakkokysymyksiä voi lähettää sähköpostitse kanta@kanta.fi. Laitathan aihekenttään ’Sosiaalihuollon Kanta-foorumi’.

Kohderyhmä

Foorumi on suunnattu julkisille ja yksityisille sosiaalihuollon organisaatioille ja ammattilaisille.

Ohjelma

Julkaistaan myöhemmin.

Koulutusmateriaali

Materiaalit lähetetään tilaisuuden jälkeen sähköpostitse foorumiin ilmoittautuneille.

Käyttöönottojen toimintatapakoulutus on kaksiosainen. Toimintatapakoulutuksia järjestetään kolme kertaa vuodessa ja niiden sisältö on sama. Ilmoittaudu siihen koulutukseen, joka sopii organisaatiosi käyttöönoton aikatauluun parhaiten.

Koulutuksen osallistumislinkki lähetetään ilmoittautuneille vahvistusviestin mukana.

Tavoite

Tukea sosiaalihuollon toimijoita Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönotoissa.

Kohderyhmä

  • Kanta-palvelujen käyttöönoton vastuuhenkilöt
  • organisaation kirjaamisen ja asiakastietojen käsittelyn kouluttajat
  • asiakastyöstä ja asiakastietojen käsittelystä vastaavat henkilöt
  • asiakastietojärjestelmien pääkäyttäjät

11.10.2022 koulutuksen sisältö

Toimintatapakoulutuksen ensimmäisessä osassa käydään läpi asiakastietomallin logiikka sekä asiakirjamäärittelyjen ja -kokonaisuuksien tulkinnan ja soveltamisen kannalta keskeiset periaatteet.

Koulutuksessa käsitellään asiakasasiakirjojen liittäminen asiaan, palvelutehtävään, sosiaalipalveluun ja palveluprosessiin.

Lisäksi koulutus kattaa mm. sosiaalihuollon asian- ja asiakuuksien hallinnan toimintalogiikan sekä käyttöoikeuksien perusteita koskevan määräyksen ja käyttöoikeuksien määrittelyn toimintalogiikan.

26.10.2022 koulutuksen sisältö

Toimintatapakoulutuksen toisessa osassa käydään läpi Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston 2. vaiheen käyttöönoton ja käytön kannalta keskeisiä määrittelyjä ja niiden vaikutuksia sosiaalihuollon toimintatapoihin ja ammattilaisen työhön.

Koulutusmateriaalit

Materiaalit julkaistaan myöhemmin tällä sivulla.

Etäyhteyslinkki lähetetään ilmoittautuneille tapaamista edeltävänä päivänä.

Kun olet kerran ilmoittautunut sosiaalihuollon Kanta-foorumiin, sinun ei tarvitse ilmoittautua uudestaan seuraaviin tapaamisiin.

Tavoite

Sosiaalihuollon Kanta-foorumin tavoitteena on parantaa Kanta-palvelujen asiakaslähtöisyyttä. Foorumissa käsitellään Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönottoa ja käyttöä koskevia ajankohtaisia asioita.

Toivomme osallistujilta ideoita tulevien tapaamisten aiheiksi. Aihetoiveita ja ennakkokysymyksiä voi lähettää sähköpostitse kanta@kanta.fi. Laitathan aihekenttään ’Sosiaalihuollon Kanta-foorumi’.

Kohderyhmä

Foorumi on suunnattu julkisille ja yksityisille sosiaalihuollon organisaatioille ja ammattilaisille.

Ohjelma

Julkaistaan myöhemmin.

Tavoite

Sosiaalihuollon Kanta-foorumin tavoitteena on parantaa Kanta-palvelujen asiakaslähtöisyyttä. Foorumissa käsitellään Sosiaalihuollon asiakastiedon arkiston käyttöönottoa ja käyttöä koskevia ajankohtaisia asioita.

Kohderyhmä

Foorumi on suunnattu julkisille ja yksityisille sosiaalihuollon organisaatioille ja ammattilaisille.

Tallenteet ja materiaalit

Tallenteet

Tallenteilla kerrotaan Arkistonhoitajan käyttöliittymän toiminnoista yleisellä tasolla ja sosiaalihuollossa.

Koulutusmateriaali

Kohderyhmä

Sosiaalihuollon nykyiset ja tulevat arkistonhoitajat

Sisältö

  • Arkistonhoitajan käyttöliittymän yleisesittely
    • käyttötarkoitus
    • kirjautuminen.
  • Arkistonhoitajan käyttöliittymän toiminnot sosiaalihuollossa
    • hakutoiminto
    • asiakirjojen tarkastelu
    • asiakirjojen mitätöinti.