31.3.2025 Störningsmeddelande - Medborgare
En störning har upptäckts i MittKanta tjänsten
31.3.2025 Störningsmeddelande - Medborgare
En störning har upptäckts i MittKanta tjänsten
31.3.2025 Störningsmeddelande - Systemutvecklare
En störning har upptäckts i Patientdatalagret
26.3.2025 Störningsmeddelande - Medborgare
Störningen i MittKanta tjänsten har upphört
26.3.2025 Störningsmeddelande - Systemutvecklare
Störningen i Patientdatalagret har upphört
26.3.2025 Störningsmeddelande - Medborgare
En störning har upptäckts i MittKanta tjänsten
26.3.2025 Störningsmeddelande - Systemutvecklare
En störning har upptäckts i Patientdatalagret
26.3.2025 Servicemeddelande - Medborgare
Avbrott i Kanta-tjänsterna i april 2025
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
25.3.2025 Meddelande - Utvecklare
Kanta-tjänsterna är ett nationellt datalager som stöd för den dagliga vården och tjänsterna, men i allt högre grad även en informationskälla för ledning genom information och för forskning. Målet med utvecklingen är att social- och hälsovårdsuppgifterna ska kunna utnyttjas smidigare både i det dagliga arbetet och i förbättringen av servicesystemet.
24.3.2025 Störningsmeddelande - Medborgare
Störningen i MittKantas uppgifter om välbefinnande har upphört
24.3.2025 Störningsmeddelande
En störning har upptäckts i MittKantas uppgifter om välbefinnande
14.3.2025 Meddelande
Webbplatsen kanta.fi ändrar utseende den 22 mars - inloggningen i MittKanta förblir oförändrad
Webbplatsen Kanta.fi ändrar utseende den 22 mars. Webbplatsens färger och fonter ändrar, men inloggningen i MittKanta förblir oförändrad.
4.3.2025 Störningsmeddelande - Professionella
Störningen i apotekens förfrågningstjänst för direktersättningar har upphört
4.3.2025 Störningsmeddelande - Professionella
4.3.2025 Störningsmeddelande - Professionella
En störning har upptäckts i tjänsten för förfrågan om direktersättningsuppgifter
27.2.2025 Störningsmeddelande - Professionella
Störningen i Kelain har upphört
27.2.2025 Störningsmeddelande - Professionella
En störning har upptäckts i Kelain
25.2.2025 Meddelande - Utvecklare
Systemuppdatering i Datalagret för bildmaterial – testa i kundtestmiljön från och med 10.3.
En systemuppdatering görs snart i Datalagret för bildmaterial. Du kan komma överens om ett gemensamt testtillfälle med Kanta-tjänsterna.
13.2.2025 Störningsmeddelande
En störning upptäckts i Kanta Extranät
13.2.2025 Servicemeddelande - Medborgare
Avbrott i Kanta-tjänsterna i mars 2025
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
11.2.2025 Blogg - Systemutvecklare
Kanta-tjänsterna är en helhet som befinner sig i ständig utveckling. I år förnyar vi den tekniska grunden för tjänsterna, utvecklar nytt informationsinnehåll för de befintliga tjänsterna och utökar vårt tjänsteutbud. Vad allt tas i beaktade när vi utvecklar Kanta-tjänsterna?