13.12.2024, Störningsmeddelande - Professionella
Aktuellt
3.12.2024, Störningsmeddelande - Professionella
3.12.2024, Störningsmeddelande
3.12.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
3.12.2024, Störningsmeddelande - Professionella
2.12.2024, Artikel - Professionella
Företaget Myllyhoitoklinikka i Päijänne-Tavastland dröjde inte med att inleda införandet av Kanta-tjänsterna. Nu är Kanta-tjänsterna ett viktigt verktyg som har tillfört tydlighet i dokumentationen och förbättrat informationsgången.
29.11.2024, Störningsmeddelande
28.11.2024, Störningsmeddelande
21.11.2024, Servicemeddelande - Professionella
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
19.11.2024, Meddelande - Utvecklare
Den första versionen av Kanta-medicineringslistan installeras i kundtestmiljön måndagen den 16 december 2024. Av den orsaken kan kundtestmiljön för Recepttjänsten inte användas den dagen.
18.11.2024, Störningsmeddelande
18.11.2024, Störningsmeddelande
16.11.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
16.11.2024, Störningsmeddelande - Medborgare
14.11.2024, Artikel - Professionella
Från Kanta-tjänsterna får apoteken aktuell information om kundernas giltiga recept, eftersom alla recept i Finland förskrivs elektroniskt. Det elektroniska receptet förkortar apoteksbesöken och förbättrar patientsäkerheten.
13.11.2024, Meddelande
Kanta-tjänsterna börjar använda Instagram som en av sina kanaler i sociala medier. Vi vill ge kunderna möjligheten att med låg tröskel ställa frågor om MittKanta och Kanta-tjänsterna i en kanal där många av dem är aktiva dagligen.
11.11.2024, Störningsmeddelande
8.11.2024, Störningsmeddelande - Professionella
4.11.2024, Störningsmeddelande
29.10.2024, Meddelande - Utvecklare
Under 2025 blir det möjligt att spara och söka uppgifter om tidsbokning inom hälso- och sjukvården i Patientdatalagret. Systemleverantörerna kommer att kunna se och testa funktionerna i kundtestmiljön etappvis i början av 2025