Aktuellt

14.10.2024 Meddelande

Bluffmeddelanden i MittKantas namn – hotar med utsökning

Just nu skickas många bluffmeddelanden i MittKantas namn där mottagaren uppmanas att betala en faktura som har förfallit till betalning. I meddelandet styrs kunderna till en webbplats, där brottslingar fiskar efter bankkoder och personuppgifter.

2.10.2024 Artikel - Professionella

Hälso- och sjukvårdens tidsbokningsuppgifter samlas i Kanta

Kunderna kan i fortsättningen se sina egna tidsbokningar via Kanta-tjänsterna, och tidsbokningsuppgifterna visas mer övergripande också för de yrkespersoner inom social- och hälsovården som vårdar dem. Målet är att det nationella utvecklingsarbetet ska stödja arbetet på den lokala nivån inom hälso- och sjukvården. Därför genomförs reformen i samarbete med pilotpartner.

20.9.2024 Servicemeddelande - Professionella

Avbrott i Kanta-tjänsterna i oktober 2024

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.

28.8.2024 Servicemeddelande - Professionella

Avbrott i Kanta-tjänsterna i september 2024

Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.