FPA utreder hur nöjda man inom social- och hälsovården är med Kanta-tjänsterna – svara på enkäten
Genom kundenkäten vill FPA samla respons och önskemål från social- och hälsovården angående Kanta-tjänsterna. Sista svarsdag är 22.11.2020.
Med hjälp av enkäten utreder FPA hur nöjda man inom social- och hälsovården är med bland annat utvecklingen av Kanta-tjänsterna, kundsamarbetet, den tekniska funktionen samt kommunikationen. Man kartlägger också åsikterna om t.ex. stödet vid införandet och de nya funktionerna i Kanta.
”Det är viktigt att få en bred svarsgrupp för att vi ska kunna utveckla vår verksamhet så att den bättre svarar mot kundernas behov. Jag vill uppmuntra social- och hälsovårdsaktörerna att besvara enkäten”, säger Anu Molander, som är kundrelationsansvarig på FPA:s Kanta-tjänster.
Svar önskas av personer i olika roller
FPA önskar svar från personer som arbetar inom social- och hälsovården, så som professionell vårdpersonal samt personer i ledande ställning, representanter för informationsförvaltningen och ICT-experter. Apotekens synpunkter kartläggs och följs separat i andra sammanhang.
Det tar cirka 10 minuter att besvara enkäten. Enkätformuläret är öppet till och med söndag 22.11.2020. Resultaten presenteras på kanta.fi i början av 2021.
Den nationella arbetsfördelningen i fråga om Kanta-tjänsterna uppdaterades i början av 2020
De nationella ansvaren för Kanta-tjänsterna förnyades i början av året. Den synligaste förändringen för social- och hälsovårdsaktörerna är att FPA nu ansvarar för stödet vid införandet av Kanta-tjänsterna och under användningen av dem. FPA, THL och SHM säkerställer tillsammans att Kanta-tjänsterna utvecklas enligt kundernas behov.
Svara på enkäten via webbformuläret:
Svara på kundenkäten om Kanta-tjänsterna 2020 (questback.com)
Mer information:
Kanta-tjänsternas kundsupport:
kanta@kanta.fi
tfn 020 634 7787