Innehållspublicerare

Kund hos Kanta-tjänsterna? Berätta vad du tycker om dem!

Meddelande - Utvecklare Skrivet 23.10.2023 Alla meddelanden

Vi utreder nu hur nöjda kunderna är med Kanta-tjänsterna. Enkäterna till de olika målgrupperna genomförs för första gången samtidigt, så du kan besvara enkäten oavsett om du representerar social- eller hälsovården, är it-systemleverantör eller jobbar på apotek. Svarstiden löper fram till 6.11.2023.

Vårt mål är att kartlägga kundernas erfarenheter av och åsikter om de Kanta-tjänster som de använder, om utvecklingen av tjänsterna och om kundsamarbetet.

Enkäterna är öppna 23.10–6.11.2023 och de kan besvaras på finska eller svenska. Det tar cirka 10 minuter att svara.  

Vi behandlar svaren konfidentiellt och ingen enskild person kan identifieras. Vi publicerar resultaten på kanta.fi i början av 2024.

Du kan besvara enkäten via länkarna nedan

– Det lönar sig att ge respons och vi utnyttjar de svar vi fått in på bred basis i utvecklingen av Kanta-tjänsterna. Målet är att tillsammans skapa allt mer kundvänliga och bättre tjänster, påminner chefen för serviceverksamheten i Kanta-tjänsterna Sanni Isometsä.

Vi önskar svar av personer som jobbar i olika roller. Vid behov kan du förmedla enkäten till den person i din organisation som svarar för Kanta-frågor.

Din respons är viktig

Vi samlar regelbundet in kundrespons. Utifrån tidigare enkäter har vi utvecklat våra tjänster i en mer kundvänlig riktning bland annat på följande sätt:

  • vi har ökat våra kunders inflytande i utvecklingen av Kanta-tjänsterna
  • vi har utvecklat störningskommunikationen till apoteken
  • vi har förbättrat våra kundserviceprocesser.

– I enkäterna 2022 framträdde kundernas önskan att delta aktivare i utvecklingen av Kanta-tjänsterna. Vi har nu ökat kundernas inflytande. Till exempel olika evenemang och workshoppar är bra platser för påverkan, tipsar Isometsä. Kanta-tjänsternas evenemang och workshoppar har sammanställts på sidan Evenemang och utbildningar.