Kundservice för medborgare

Du kan kontakta vår kundservice per e-post eller telefon. Du kan också dygnet runt uträtta ärenden med chattbotten Kanta-kompis.

Uträtta ärenden i MittKanta

I MittKanta kan du se dina egna uppgifter när som helst under dygnet. 

Logga in i MittKanta(öppnas i ett nytt fönster)

Kontaktkanaler

  • Chattbotten Kanta-kompis ger dygnet runt råd i frågor som gäller MittKanta, recept och skötseln av ärenden för någon annans räkning.
  • Kundresponsblankett
  • E-post: asiakaspalvelu@kanta.fi
  • Telefon: 020 634 4588. Vi betjänar mån–fre kl. 9–16.
    • Samtal till Kanta-tjänsternas servicenummer är avgiftsbelagda. Priset gäller även väntetid.

    • Avgiften debiteras enligt prislistan för ditt telefonabonnemang
      • lokalnätsavgift (lna) om du ringer från ett fast nät
      • mobilsamtalsavgift (msa) om du ringer från en mobiltelefon
      • samtalsavgift för det aktuella landet om du ringer från utlandet.
    • Om ditt abonnemang har ett samtalspaket kan du kontrollera med operatören om 020-nummer ingår.

Störningssituationer

Mer information

Sidan har uppdaterats 25.6.2025