Kantaan tallennettuja todistuksia ja lausuntoja voidaan välittää terveydenhuollon ulkopuolisille toimijoille Kysely- ja välityspalvelun avulla. Välitys edellyttää, että viranomaisella tai muulla toimijalla on lakiin perustuva oikeus saada tiedot käyttöönsä. Lue lisää Kysely- ja välityspalvelusta.
Todistukset, lausunnot tai niiden tietosisällöt, joita on mahdollista välittää terveydenhuollon ulkopuolelle, on kuvattu THL:n määräyksessä 2/2024 (pdf, thl.fi)(öppnas i ett nytt fönster).
Tiedot Kysely- ja välityspalvelua käyttävistä organisaatioista ja niiden vastaanottamista sisällöistä päivitetään Viestinvälitys-Sanoman vastaanottaja -koodistoon (koodistopalvelu.kanta.fi)(öppnas i ett nytt fönster).
Määrittelyn nimi ja versio | Kuvaus | Muutokset edelliseen versioon | Voimassa sertifioinnissa | Voimassa tuotantokäytössä |
---|---|---|---|---|
Kysely ja välityspalvelu - toiminnallinen määrittely v. 1.3 (pdf)(öppnas i ett nytt fönster) Kysely- ja välityspalvelu - toiminnallinen määrittely (Yhteistyötilat)(öppnas i ett nytt fönster) Versio 1.3, 22.3.2024 |
Huomioitu 1.1.2024 voimaan tullut asiakastietolaki ja Kysely- ja välityspalvelun kehittämisen vaiheistus | Ilmoitetaan myöhemmin. | Ilmoitetaan myöhemmin. | |
Kysely- ja välityspalvelu - toiminnallinen määrittely versio 1.2 (Julkari.fi) Versio 1.2, 2017 |
Toistaiseksi v. 2017 alkaen. | Toistaiseksi v. 2017 alkaen. |
-
”Voimassa sertifioinnissa” kertoo, millä aikavälillä järjestelmän yhteistestaus, tietoturvallisuuden arviointi tai vaatimustenmukaisuuden uusiminen tehdään kyseisen version mukaisesti.
-
”Voimassa tuotantokäytössä” kertoo, millä aikavälillä tuotannossa olevat järjestelmät saavat toimia kyseisen version mukaisesti.
-
Lisätietoja voimassaoloajoista (thl.fi)(öppnas i ett nytt fönster)