Kysely- ja välityspalvelun käyttöönotto

Kysely- ja välityspalvelun käyttöönotto

Terveydenhuollon ulkopuolisille tietojärjestelmien valmistajille ja palvelun hyödyntäjille on laadittu toimintamalliohjeet, jotka tulee täyttää ennen palvelun käyttöönottoa.

Kysely- ja välityspalvelun käyttö terveydenhuollon ulkopuolisilta toimijoilta edellyttää muun muassa, että 

  • asiakkaan tiedot on viety THL:n toimesta Viestinvälitys - Sanoman vastaanottaja -koodistoon 
  • asiakkaalle määritellyt ja sallitut, eri käyttötarkoituksiin luovutettavat asiakirjat tai asiakirjojen määritelty tietosisältö on viety THL:n toimesta Viestinvälitys - Sanoman vastaanottaja -koodistoon
  • asiakkaan tietojärjestelmä on läpäissyt hyväksytysti Kelan Kysely- ja välityspalvelun hyväksyntätestauksen
  • asiakas on tehnyt käyttöönottokokeen ja raportoinut siitä Kelalle.

Palvelun voi ottaa käyttöön välittömästi onnistuneen käyttöönottokokeen jälkeen. 

Sivun sisältö on päivityksessä.

Sivua päivitetty 13.9.2023