Kysely- ja välityspalvelun toiminnalliset määrittelyt

Kysely- ja välityspalvelun toiminnalliset määrittelyt

Kysely- ja välityspalvelun toiminnallisten määrittelyiden eri versiot löytyvät tältä sivulta.

Kysely- ja välityspalvelu on Kanta-palveluihin kuuluva järjestelmä, jonka avulla voidaan välittää todistuksia, lausuntoja ja muita asiakastietoja sisältäviä asiakirjoja sosiaali- ja terveydenhuollon ulkopuoliselle toimijalle. 

THL:n määräys 2/2024 valtakunnallisten tietojärjestelmäpalveluiden avulla terveydenhuollon ulkopuolelle välitettävistä asiakirjoista määrittelee sen, mitkä todistukset, lausunnot ja asiakirjat tai niiden erikseen rajatut tietosisällöt saa välittää Kysely- ja välityspalvelun avulla niille tahoille, joilla on lainsäädännön perusteella oikeus kyseisiin asiakirjoihin ja asiakirjojen tietosisältöihin.

Alla olevasta taulukosta löytyvät Kysely- ja välityspalvelun toiminnallisten määrittelyjen eri versiot:

Määrittelyjen voimassaolo

  • ”Voimassa sertifioinnissa” kertoo, millä aikavälillä järjestelmän yhteistestaus tai tietoturvallisuuden arviointi tehdään kyseisen version mukaisesti. 
  • ”Voimassa tuotantokäytössä” kertoo, millä aikavälillä tuotannossa olevat järjestelmät saavat toimia kyseisen version mukaisesti.

 

Taulukko: Kysely- ja välityspalvelun toiminnalliset määrittelyt. Päivitetty 17.4.2024.
Määrittelyn nimi ja versio Kuvaus Muutokset edelliseen versioon Voimassa sertifioinnissa Voimassa tuotantokäytössä

Kysely ja välityspalvelu - toiminnallinen määrittely v. 1.3 (pdf)

Kysely- ja välityspalvelu -  toiminnallinen määrittely (Yhteistyötilat)

Versio 1.3, 22.3.2024

  Huomioitu 1.1.2024 voimaan tullut asiakastietolaki ja Kysely- ja välityspalvelun kehittämisen vaiheistus Ilmoitetaan myöhemmin. Ilmoitetaan myöhemmin.

Kysely- ja välityspalvelu - toiminnallinen määrittely versio 1.2 (Julkari.fi)

Versio 1.2, 2017

    Toistaiseksi v. 2017 alkaen. Toistaiseksi v. 2017 alkaen.

 

Sivua päivitetty 17.4.2024