Sisältöjulkaisija

Valitse julkaisuvuosi:

Ajankohtaista

25.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset

Chattirobotti Kanta-apulainen on jatkuvassa koulutuksessa

Chattirobotin opettaminen on käytännössä tietojen syöttämistä alustaan. Tätä työtä tekevät bottikuiskaajat. Heidän tehtävänään on olla aina muutaman askeleen edellä siinä, mitä seuraavaksi kysytään.

17.5.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät

Tietojen sujuva liikkuminen on kaikkien etu – Kanta esillä ATK-päivillä 22.–24.5.

Kelan alati kehittyvät Kanta-palvelut mahdollistavat toimivan ja monipuolisen tiedon liikkumisen hyvinvointialan eri toimijoiden välillä. Sujuva ja turvallinen tietojen liikkuminen hyödyttää asiakasta ja hyvinvointialan ammattilaista, sillä se vapauttaa aikaa hoitotyöhön, karsii päällekkäisiä tutkimuksia ja parantaa asiakasturvallisuutta.

16.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset

OmaKanta on tullut suomalaisille tutuksi

Vuonna 2022 OmaKannassa vieraili peräti 3,6 miljoonaa eri kävijää. Ahkerimmin sitä käyttivät Keski-Uudenmaan asukkaat. Hyvänä kakkosena tulee Länsi-Uusimaa. Kunnista OmaKannassa kävivät useimmin Kauniaisten asukkaat.

15.5.2023, Artikkeli

8 keinoa helpottaa sote-alan ahdinkoa digitalisaatiolla

Suomi on pieni maa, jolla ei ole varaa hukata digitalisaation mahdollisuuksia. Suomi on myös juuri sopivan kokoinen maa siihen, että kykenemme yhdistämään voimamme ja viemään sote-tiedon uudelle tasolle, kirjoittaa Kelan tietopalvelujohtaja Marina Lindgren Sosiaalivakuutus.fin puheenvuorossaan.

11.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset

Miksi lääkäri tarvitsee potilastietojasi hoidon yhteydessä?

Potilasturvallisuuden ja hoidon kannalta on tärkeää, että terveydenhuollon ammattilaisilla on käytössään kattavat tiedot asiakkaasta. Sillä varmistetaan jokaiselle paras mahdollinen hoito. Tietojen käyttöön terveydenhuollossa on tarkat säännöt.

11.5.2023, Artikkeli - Järjestelmäkehittäjät

Kanta on nyt LinkedInissä – ota meidät seurantaan!

Kanta-palvelujen sosiaalisen median kanavavalikoima laajenee, kun vahvistamme läsnäoloamme sosiaalisessa mediassa. Jatkossa löydät Kannan myös LinkedInistä, jonne kokoamme koulutukset ja tapahtumat sote-ammattilaisille ja järjestelmäkehittäjille sekä ajankohtaiset aiheet Kanta-palveluista.

27.4.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät

Tietojärjestelmätoimittajat ovat tyytyväisiä Kanta-palvelujen kokonaisuuteen ja tietoturvaan, mutta toivovat lisää vaikutusmahdollisuuksia palvelujen kehittämiseen

Kanta-palvelut selvitti vuoden 2022 lopussa ensimmäistä kertaa järjestelmätoimittajien tyytyväisyyttä Kannan palveluihin kyselyn avulla. Järjestelmätoimittajat ovat tyytyväisiä Kanta-palvelujen kokonaisuuteen, tietoturvaan ja tekniseen toimivuuteen. Vastaajien mukaan kehitettävää on viranomaisten välisessä yhteistyössä ja siinä, miten palveluja kehitetään ja asiakkaita otetaan mukaan niiden kehittämiseen.

24.4.2023, Huoltotiedote - Kansalaiset

Huoltokatkot Kanta-palveluissa toukokuussa 2023

Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

12.4.2023, Artikkeli - Järjestelmäkehittäjät

Hyvinvointialueiden kannattaa ottaa kaikki irti Kanta-palveluista

Kanta-palvelut helpottavat terveydenhuollon ammattilaisten työtä, sillä Kannasta löytyy paljon hyödynnettävää tietoa hoidon tueksi. Järjestelmiä on mahdollista kehittää siten, että Kanta-tiedot ovat entistä paremmin hyödynnettävissä.