Kanta-palveluihin tallennettujen hyvinvointitietojen saavutettavuusseloste sovellustoimittajille

Kanta-palveluihin tallennettujen hyvinvointitietojen saavutettavuusseloste sovellustoimittajille

Tämä saavutettavuusseloste koskee sovellustoimittajille suunnattuja Omatietovaranto-palvelun hiekkalaatikkoympäristöjä. Seloste on päivitetty 13.2.2024.

Verkkopalvelusta vastaa Kela. Verkkopalvelun saavutettavuus on arvioitu Kelassa.

Englanninkieliset ohjeet ja linkit hiekkalaatikkoympäristöjen käyttöön löytyvät Kanta.fi-sivuilta Järjestelmäkehittäjät-osiosta.

Miten saavutettava verkkopalvelu on?

Palvelu täyttää saavutettavuusvaatimukset. (WCAG-kriteeristö 2.1 A- ja AA-tasot)

Saavutettavuusvaatimukset eivät koske tiettyjä sisältöjä

Resurssien käsittelyyn tarkoitetussa käyttöliittymässä on linkkejä ulkopuolisille verkkosivuille, joiden saavutettavuutta ei ole arvioitu Kelassa. Nämä sisällöt eivät kuulu saavutettavuuslainsäädännön piiriin.

Muiden tahojen tuottama materiaali

Emme vastaa siitä, miten muiden tahojen tuottama sisältö toimii sivustollamme. Tällaisia sisältöjä ovat muun muassa sovellustoimittajien tallentamat tiedot hiekkalaatikkoympäristöissä.

Anna palautetta saavutettavuudesta

Huomasitko palvelussamme saavutettavuuspuutteen? Kerro siitä meille, jotta voimme tehdä parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Anna palautetta saavutettavuudesta saavutettavuuspalautelomakkeella.

Saavutettavuuspalautteet vastaanottaa Kelan tekninen tuki.

Saavutettavuuden valvonta

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjille. Vastaamme 2 viikon sisällä.

Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai jos et saa vastausta 2 viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten voit tehdä ilmoituksen ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi

Päivitämme tätä selostetta sitä mukaa, kun korjaamme puutteita. 

Olemme sitoutuneet parantamaan verkkopalveluiden saavutettavuutta. Varmistamme saavutettavuuden muun muassa seuraavilla toimenpiteillä:

  • Otamme saavutettavuusvaatimukset huomioon, kun kehitämme palveluita.
  • Panostamme kielen ymmärrettävyyteen.
  • Otamme saavutettavuusvaatimukset huomioon jo, kun teemme hankintoja.
  • Tarjoamme työntekijöillemme saavutettavuuskoulutusta.

Lue lisää

Sivua päivitetty 13.2.2024