Kontaktblankett för allmänheten

På denna blankett kan du ställa frågor eller ge respons om Kanta-tjänsterna. Om din fråga gäller hälsouppgifter som visas i MittKanta eller klientuppgifter inom socialvården ber vi dig kontakta den enhet inom social- och hälsovården som du anlitat.

Skriv inga personliga uppgifter på blanketten, såsom din personbeteckning eller uppgifter om ditt hälsotillstånd. Sådana ärenden behandlas inte i Kanta-tjänsternas kundservice. De meddelanden som du skickar med hjälp av blanketten förmedlas inte till social- och hälsovården.

Vi använder de namn- och adressuppgifter som uppgetts på responsblanketten endast för att besvara kundens respons. Uppgifterna förvaras i 6 år till exempel för att utreda olika störningar.

Denna blankett är avsedd för privatpersoner. Yrkespersoner inom social- och hälsovården och systemutvecklare ombeds kontakta kundservicen för professionella och systemutvecklare.

Om ditt ärende gäller tillgänglighet, läs först våra tillgänglighetsutlåtanden och ge vid behov respons om tillgängligheten på en separat blankett.