Sisältöjulkaisija

Uudet toimitusehdot, palvelukuvaukset ja asiakkuusmalli käyttöön 15.10.2018

Tiedote - Ammattilaiset Kirjoitettu 15.10.2018 Kaikki tiedotteet

Nykyisiltä asiakkailta ei edellytä toimenpiteitä

Kanta-palvelujen uusi asiakkuusmalli otetaan käyttöön 15.10.2018. Muutoksen yhteydessä päivitetään asiakastietojärjestelmiä sekä otetaan käyttöön uudet versiot Kanta-palvelujen yleisistä toimitusehdoista sekä palvelukuvauksista.

Palvelukohtaisesta asiakkuudesta yhden asiakkuuden malliin

Kanta-palvelujen yleisten toimitusehtojen piirissä olevien asiakkaiden asiakkuusmalli muuttuu palvelukohtaisesta asiakkuudesta yhden asiakkuuden malliin. Aikaisemmin hakemus-sitoumuksen, jolla Kanta-palvelujen yleiset toimitusehdot ja palvelukuvaus hyväksyttiin, allekirjoitus vaadittiin palvelukohtaisesti. Uudessa mallissa Kanta-palvelua käyttöönottava taho allekirjoittaa Kanta-palvelujen asiakkuuden sitoumuksen vain ensimmäisen Kanta-palvelun käyttöönoton yhteydessä hyväksyen yleiset toimitusehdot koskemaan kaikkia tuleviakin Kanta-palvelujaan. 

Uuteen asiakkuusmalliin siirtyminen ei edellytä toimenpiteitä jo Kanta-palveluja käyttäviltä asiakkailta. Heidän uuden mallin mukainen asiakkuutensa katsotaan alkaneen jo aikaisempien Kanta-palvelujen käyttöönottojen perusteella.

Yleisiä toimitusehtoja, Potilastiedon arkiston ja Resepti –palvelujen palvelukuvauksia sekä Kelaimen käyttöehtoja on päivitetty vastaamaan uutta asiakkuusmallia sekä 25.5.2018 voimaantullutta EU:n yleistä tietosuoja-asetusta. Yleiset toimitusehdot ja palvelukuvaukset tulevat voimaan 15.10.2018 yhtä aikaa asiakastietojärjestelmien muutosten julkaisun kanssa.

Asiakkaalta ei edellytetä toimenpiteitä uusien ehtojen hyväksymiseksi, vaan asiakas hyväksyy uudet yleiset toimitusehdot ja palvelukuvaukset jatkamalla Kanta-palvelujen käyttöä.

Tarkista ja päivitä asiakastiedot Kanta Ekstranetissä

Myös Kanta-palvelujen asiakastietojärjestelmiä päivitetään tässä yhteydessä. Järjestelmiä kehitetään vaiheittain ja 15.10. asiakkaat saavat käyttöönsä uudistuneen Kanta Ekstranetin (https://ekstra.kanta.fi/). Muutokset näkyvät uudistuksina Ekstranetin ulkoasussa sekä Kanta-palvelujen käyttöönottoprosessissa.

Voidaksemme palvella teitä mahdollisimman hyvin Kanta-palvelujen käyttöön liittyvissä asioissa, tulisi asiakastietojen olla ajan tasalla. Toivomme, että tarkistatte ja tarvittaessa päivitätte asiakastietonne Kanta Ekstranetissa.

Lisätietoja
kanta@kanta.fi