14/05/2018, Tiedote - Ammattilaiset

Tietosuojakyselyn 2018 tulokset osoittavat:Tietosuojaa pidetään erittäin tärkeänä - tietosuojavastaavilla on kuitenkin liian vähän aikaa tehtävän hoitamiseen

Tietosuojakyselyn 2018 tulokset osoittavat, että apteekkien sekä yksityisen ja julkisen sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuojavastaavat ovat yleisesti ottaen hyvin perehtyneitä tietosuojaa tukeviin osa-alueisiin. Vastaajat pitivät myös tietosuojaa erittäin tärkeänä. Tietosuojavastaavat kohtaavat kuitenkin vuodesta toiseen samoja ongelmia, jotka liittyvät tehtävänkuvan epäselvyyteen sekä resurssien vähyyteen.

01/03/2018, Tiedote - Ammattilaiset

Kanta-uutiskirje ilmestynyt

Uutiskirje sisältää Kanta-palveluihin liittyviä ajankohtaisia asioita ja tietoa tulevasta.

19/02/2018, Tiedote - Sosiaalinen media

Systemaattista tietosuojan seurantaa Siun sotessa

Siun sotessa on panostettu järjestelmällisesti tietosuojan ja tietoturvan kehittämiseen Kanta-palvelujen käyttöönotosta lähtien. Miten tietosuojaa valvotaan?

15/01/2018, Tiedote - Kansalaiset

Kanta on lisännyt potilaan tietosuojaa

Valtakunnalliset Kanta-palvelut ovat keskeinen perusta potilaan tietojen sujuvalle ja turvalliselle liikkumiselle läpi koko hoitoketjun. Kanta-palvelut on huomattavasti lisännyt tietojen käsittelyn läpinäkyvyyttä. Aikaisemmin potilaalla ei ole ollut helposti saatavilla tietoa, mitä hänestä on kirjattu terveydenhuoltoon. Nyt tiedot voi tarkistaa Omakanta-palvelusta. Omakannasta myös näkee, milloin ja mikä terveydenhuollon yksikkö on tietoja käsitellyt.