Suodata julkaisuvuoden mukaan:
Ajankohtaista
10/02/2021, Häiriötiedote - Ammattilaiset
Potilastiedon arkistossa on havaittu häiriö 3.2.2021
10/02/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Koronarokotustodistus perustuu Kantaan tallennettuun tietoon – terveydenhuolto saa kohdennetut ohjeet
Sosiaali- ja terveysministeriö on käynnistänyt sähköisen koronarokotustodistuksen kehittämisen. Todistus rakentuu Omakanta-palvelun varaan. Kela antaa ohjeet terveydenhuollon organisaatioille tietojärjestelmien muutostarpeista.
10/02/2021, Tiedote - Ammattilaiset
Kuva-aineistojen arkiston käyttäjämäärä kasvaa
Kantaan tallentuvat potilaan hoidon yhteydessä syntyneet kuvantamistutkimukset sekä niihin liittyvät tiedot. Palvelun käyttöönottaneiden toimijoiden määrä kasvaa jatkuvasti, samoin arkistosta saatavat hyödyt.
02/02/2021, Häiriötiedote - Ammattilaiset
Rajat ylittävässä reseptissä havaittu häiriö on päättynyt
28/01/2021, Tiedote
Rokotukset näkyvät jatkossa yhteenvetoina Omakannassa – tiedot löytyvät aiempaa helpommin
Omakanta alkaa näyttää rokotustiedot omana kohtanaan. Tiedot tulevat näkyviin sitä mukaa kun kirjaaminen terveydenhuollossa uudistuu. Kaikkia vanhoja tietoja ei rokotusten yhteenvedosta kuitenkaan löydy.
26/01/2021, Häiriötiedote - Ammattilaiset
Sosiaalihuollon asiakastiedon arkistossa havaittiin häiriö 26.1.2021
26/01/2021, Häiriötiedote - Ammattilaiset
Arkistonhoitajan käyttöliittymässä havaittiin häiriö 26.1.2021
25/01/2021, Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Uusi käsikirja avaa Kanta-palvelut sosiaalihuollolle
Sosiaalihuollon toimijat ovat saaneet tuekseen uuden Kanta-palvelujen sähköisen käsikirjan. Tarjolla on ajantasaista tietoa, ammatillisia määrittelyjä ja tietojärjestelmäpalveluihin liittyviä ohjeita.
25/01/2021, Tiedote
Koronarokotusten tiedot on tärkeää saada Omakantaan
Koronarokotukset ovat käynnistyneet, ja koronatestaus jatkuu koko maassa. Jotta kansalainen saa koronaa koskevat tietonsa helposti ja ajantasaisesti Omakannasta, tarvitaan pikaisia kansallisia toimenpiteitä, toteaa Kelan hallitus. Kela on valmis tiiviiseen yhteistyöhön.
22/01/2021, Häiriötiedote
Potilastiedon arkistossa havaittu häiriö on päättynyt.
20/01/2021, Tiedote - Ammattilaiset
Resepti-palvelun selvityspyyntö tietosuojasta on lähetetty sote-organisaatioiden tietosuojavastaaville ja itsenäisille ammatinharjoittajille
Selvityspyynnön avulla Kela seuraa ja valvoo, että Resepti-palveluun liittyvä tietosuoja toteutuu asiakasorganisaatioissa. Kela laatii selvityspyynnön yhteistyössä Tietosuojavaltuutetun toimiston sekä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kanssa.
19/01/2021, Blogi - Ammattilaiset
Omakanta palvelee kansalaisia jatkossa yhä paremmin
Omakantaa ei tarvitse enää esitellä: reilusti yli puolet suomalaisista aikuisista kirjautui verkkopalveluun viime vuonna, ja yhteensä käyntejä oli 29,4 miljoonaa kertaa. Parannuksia palveluun on tulossa tänäkin vuonna.
18/01/2021, Huoltotiedote - Järjestelmäkehittäjät
Huoltokatkot Kanta-palveluissa helmikuussa
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
15/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelujen painopisteet vuodelle 2021 on vahvistettu
Kantaa kehitetään vastaamaan entistä paremmin sosiaali- ja terveydenhuollon ja kansalaisten tarpeita. Vuonna 2021 painotuksissa korostuvat muun muassa koronavirusrokotteet, asiakastietolaki ja Omakannan kehittäminen.
05/01/2021, Huoltotiedote - Järjestelmäkehittäjät
Huoltokatkot Kanta-palveluissa tammikuussa
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
05/01/2021, Häiriötiedote
Kanta-palveluissa 5.1.2021 havaittu häiriö on päättynyt
05/01/2021, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kuva-aineistojen arkiston tietosisältö laajenee EKG-tutkimuksiin
Vuoden 2021 alusta alkaen Kuva-aineistojen arkiston tuotannossa olevilla organisaatiolla on mahdollista aloittaa EKG-tutkimusten arkistointi Kuva-aineistojen arkistoon.
05/01/2021, Häiriötiedote
Kanta-palveluissa on havaittu hitautta 5.1.2021
05/01/2021, Blogi - Järjestelmäkehittäjät
Sähköisen B-lausunnon käyttö yleistyy terveydenhuollossa
Terveydenhuollon todistusten ja lausuntojen sähköistyminen nopeuttaa asiakkaan asioiden hoitoa ja voi tuoda terveydenhuollolle kustannussäästöjä. Järjestelmätoimittajia tarvitaan, jotta lomake saadaan käyttöön yhä laajemmin.
30/12/2020, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Asiakaspalvelu auki 31.12. klo 13 asti — häiriöilmoituksia voi tehdä 24/7
Asiakaspalvelumme tukee sote-ammattilaisia ja järjestelmätoimittajia Kanta-palveluihin liittyvissä kysymyksissä. Uudenvuoden aattona 31.12.2020 palvelemme klo 9–13. Häiriöilmoituksia otetaan kuitenkin vastaan vuorokauden ympäri.