Ajankohtaista
2.12.2024
Artikkeli - Ammattilaiset
Kanta on päivittäisessä käytössä sosiaalialan yrityksessä – lue vinkit käyttöönottoon
Päijät-Hämeen Myllyhoitoklinikka ei aikaillut Kanta-palvelujen käytön aloittamisen kanssa. Nyt Kanta on tärkeä työväline, joka on tuonut selkeyttä kirjaamiseen ja parantanut tiedonkulkua.
29.11.2024
Häiriötiedote
Resepti-palvelun häiriö päättynyt – ohje luovutuskieltoja poistaneille asiakkaille
28.11.2024
Häiriötiedote
Resepti-palvelussa on havaittu häiriö
21.11.2024
Huoltotiedote - Ammattilaiset
Huoltokatkot Kanta-palveluissa joulukuussa 2024
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
19.11.2024
Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Resepti-palvelun asiakastestiympäristö poissa käytöstä 16.12.2024 Kanta-lääkityslistan asennuksen vuoksi
Kanta-lääkityslistan ensimmäinen versio asennetaan asiakastestiympäristöön maanantaina 16.12.2024. Tämän vuoksi Resepti-palvelun asiakastestiympäristö ei ole käytettävissä kyseisenä päivänä.
18.11.2024
Häiriötiedote
OmaKannassa havaittu häiriö on päättynyt
18.11.2024
Häiriötiedote
Potilastietovarannossa havaittu häiriö on päättynyt
16.11.2024
Häiriötiedote - Kansalaiset
OmaKantaan kirjautumisessa havaittu häiriö on päättynyt
16.11.2024
Häiriötiedote - Kansalaiset
OmaKantaan kirjautumisessa on havaittu häiriö
14.11.2024
Artikkeli - Ammattilaiset
Sähköinen resepti helpottaa arkea ja tuo turvaa
Apteekit saavat Kannasta ajantasaisen tiedon asiakkaan voimassa olevista resepteistä, sillä kaikki reseptit määrätään Suomessa sähköisesti. Sähköinen resepti nopeuttaa apteekkiasiointia ja parantaa potilasturvallisuutta.
13.11.2024
Tiedote
Asiakkaat voivat kysyä OmaKannasta jatkossa myös Instagramissa
Kanta-palvelut ottaa Instagramin käyttöön sosiaalisen median kanavavalikoimaansa. Haluamme tarjota asiakkaille mahdollisuuden kysyä OmaKannasta ja Kantaan liittyvistä aiheista matalalla kynnyksellä kanavassa, jossa moni viettää päivittäin aikaa.
11.11.2024
Häiriötiedote
Rajat ylittävässä reseptissä havaittu häiriö on päättynyt
8.11.2024
Häiriötiedote - Ammattilaiset
THL:n Koodistopalvelussa havaittu häiriö on päättynyt
4.11.2024
Häiriötiedote
Rajat ylittävässä reseptissä on havaittu häiriö
29.10.2024
Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Terveydenhuollon ajanvaraustiedot tulossa asiakastestiympäristöön - katso tarkennettu aikataulu
Potilastietovarantoon toteutetaan vuoden 2025 aikana mahdollisuus terveydenhuollon ajanvaraustietojen tallentamiseen ja hakemiseen. Toiminnot tulevat järjestelmätoimittajien saataville ja testattavaksi asiakastestiympäristöön vaiheittain alkuvuodesta 2025.
29.10.2024
Tiedote - Ammattilaiset
Eteläpohjalaiset näkevät sosiaalipalvelujen asiakastietonsa OmaKannasta
Etelä-Pohjanmaan sosiaalipalveluissa kirjatut tiedot tulevat näkyviin OmaKantaan vaiheittain lokakuusta lähtien.
28.10.2024
Häiriötiedote - Kansalaiset
OmaKanta-palvelussa havaittu häiriö on päättynyt
28.10.2024
Häiriötiedote - Ammattilaiset
Sosiaalihuollon asiakastietovarannossa havaittu häiriö on päättynyt
25.10.2024
Häiriötiedote - Kansalaiset
OmaKanta-palvelussa on havaittu häiriö
22.10.2024
Artikkeli - Ammattilaiset
Uuden rajapinnan avulla Kannan potilastiedot saadaan hyvinvointisovelluksiin
Tulevaisuudessa kansalaiset pääsevät käsiksi Kantaan tallennettuihin potilastietoihinsa OmaKannan lisäksi myös muiden sovellusten kautta. Tämä on mahdollista hyvinvointisovellusten rajapinnan avulla. Ensimmäisenä uutta toiminnallisuutta aikovat hyödyntää Kannan pilottikumppanit Atostek ja Sensotrend.