Kantas kundnöjdhetsenkät är öppen – nu är det dags att dela din åsikt!
Svara på enkäten senast 5.11.2025 och påverka hur Kanta-tjänsterna utvecklas i fortsättningen. Enkäten är öppen för yrkesverksamma inom social- och hälsovården, systemleverantörer samt representanter för apotek.
Kanta-tjänsterna har utvecklats genom ett nära samarbete mellan olika aktörer. Vår verksamhet utvecklas också vidare utifrån kundernas feedback: svaren används bl.a. för att förbättra Kantas serviceverksamhet, kommunikation och samarbete.
Enkäten är öppen 22.10–5.11.2025 och kan besvaras på finska eller svenska. Det tar ca 10 minuter att svara.
Vi behandlar svaren konfidentiellt, och enskilda svarande kan inte identifieras. Resultaten publiceras i början av år 2026.
Separata enkäter har utarbetats för olika målgrupper. Du kan svara på dem via följande länkar:
- Enkät för social- och hälsovården (questback.com)(öppnas i ett nytt fönster)
- Enkät för systemleverantörer (questback.com)(öppnas i ett nytt fönster)
- Länken till apotekens enkät har skickats till de administrativa kontaktpersoner som anmälts till Kanta. Du kan också svara på apotekens enkät via den länk som finns i Finlands Apotekareförbunds Salkku-tjänst.
”I mitt arbete har jag märkt hur viktigt det är att lyssna till rösterna från social- och hälsovårdsorganisationer, apotek och systemleverantörer. Genom enkäten kan vi få svar från en bred grupp, så var gärna med och fortsätt utveckla Kanta”, uppmuntrar Liisa Karvonen, kundrelationsansvarig för Kanta-tjänsterna.
Vi hoppas få svar från personer i olika roller. Vid behov kan du vidarebefordra enkäten till den person i din organisation som ansvarar för frågor som rör Kanta-tjänsterna.