Vaikuta tulevaisuuden Kanta-palveluihin vastaamalla kyselyyn!
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM) on avannut kansalaiskyselyn Kanta-palvelujen kehittämisestä. Kysely on osa laajempaa työtä, jonka tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten Kanta-palveluja pitäisi jatkossa kehittää.
Kanta-palvelut löytyvät kanta.fi-sivuilta. Niitä ovat esimerkiksi Omakanta, jota käytetään omien tietojen katseluun sekä reseptin uudistamispyyntöjen ja tahdonilmausten tekemiseen. Kanta-palveluihin kuuluu myös kansallinen, keskitetty sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastiedon arkisto. Sen avulla sosiaali- ja terveydenhuollon ammattihenkilöt voivat tällä hetkellä käyttää hoidossa tarvittavia potilastietoja sekä välittää erilaisia pyyntöjä, todistuksia ja lomakkeita. Sosiaalipalvelujen asiakastietojen tallentaminen Kanta-palveluihin on käynnissä. Kaikki nykyiset Kanta-palvelut luetellaan Kanta.fi-sivuilla: Mitä Kanta-palvelut ovat?
Jokainen voi nyt kertoa kokemuksiaan Kanta-palveluista sekä esittää tarpeita ja ideoita Kanta-palvelujen kehittämiseksi. Sähköinen kysely on auki 1.1.2019 asti. Kyselyyn voi vastata suomeksi ja ruotsiksi. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti eikä yksittäistä vastaajaa ole mahdollista tunnistaa.
- Vastaa kyselyyn tästä linkistä(avautuu uuteen ikkunaan)
- Lue lisää Kanta-palvelujen kehittämisestä (stm.fi)(avautuu uuteen ikkunaan)
Lisätietoja
erityisasiantuntija Riikka Vuokko, STM, p. 029 516 3600, etunimi.sukunimi@stm.fi
Mia Toivanen, Owal Group, p. 040 566 7536, etunimi@owalgroup.com