22/12/2017, Tiedote

Rauhallista joulunaikaa

Kiitämme asiakkaitamme ja yhteistyökumppaneitamme hyvästä yhteistyöstä kuluneena vuonna.

18/12/2017, Tiedote - Sosiaalinen media

Kanta – helpompi hymyillä

Suun terveydenhoidon toimijoiden mukaantulo Kanta-järjestelmään parantaa potilaiden hoidon tasoa niin hammaslääkärin tuolissa kuin myös muilla terveydenhoidon aloilla.

12/12/2017, Tiedote

Kanta-palveluille huomionosoitus

Mediuutisten valitsemat terveysalan 100 vaikuttajaa 2017 julkistettiin tänään Helsingissä. Kelan Kanta-palvelujen yksikön johtaja Marina Lindgren on viidenneksi merkittävin terveydenhuollon vaikuttaja Suomessa vuonna 2017.

30/11/2017, Tiedote

Kehitä sovellus Kanta-palveluihin – pian omia hyvinvointitietojaan voi jakaa kännykästä lääkärille

Omakanta-palvelun Omatietovarantoon voi jatkossa tallentaa omia hyvinvointitietojaan erilai-silla sovelluksilla. Esimerkiksi verenpaineen tai liikkumisen seurantatiedot voi tallentaa palve-luun mobiilisovelluksella. Halutessaan tiedon voi tulevaisuudessa jakaa suoraan omalle lääkä-rilleen. STM julkistaa Slush-tapahtumassa sovellusten kehittäjille suunnittelukilpailun, jossa haetaan uudenlaisia Omatietovarantoa hyödyntäviä sovelluksia. Voittajille on luvassa rahapal-kinto.

17/10/2017, Tiedote - Sosiaalinen media

Potilastiedot visusti tallessa

Omakannassa asioivien tietosuoja on hyvissä käsissä, vakuuttaa Kelan Kanta-palvelujen tietosuojavastaava.

19/09/2017, Tiedote - Sosiaalinen media

Kanta - koko kansan tietokanta

Kanta-palveluista kehitetään koko kansan tietokantaa, jonne tulevaisuudessa tallentuvat terveystietojen lisäksi myös sosiaalihuollon asiakastiedot. Asiointi helpottuu, kun tiedot ovat saatavilla ajasta ja paikasta riippumatta. Tämä voi myös parantaa hoidon laatua.