Sosiaali- ja terveydenhuollon edustaja, kerro kokemuksesi Kanta-palveluista

Tiedote - Ammattilaiset Kirjoitettu 7.11.2022 Kaikki tiedotteet

Kartoitamme sosiaali- ja terveydenhuollon kokemuksia ja mielipiteitä Kanta-palveluista asiakastyytyväisyyskyselyllä. Vastata voit 27.11.2022 saakka.

Selvitämme kyselyllä asiakkaiden tyytyväisyyttä muun muassa Kanta-palvelujen asiakasyhteistyöhön, kehittämiseen, tekniseen toimivuuteen ja viestintään. Tulosten avulla kehitämme Kanta-palveluja vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita, joten osallistumisesi on tärkeää.

Toivomme vastauksia kaikilta sosiaali- ja terveydenhuollossa työskenteleviltä, kuten

• sote-ammattilaisilta ja -johdolta,
  • tietohallinnon edustajilta
  • ICT-asiantuntijoilta.

Voit vastata kyselyyn suomeksi tai ruotsiksi, ja vastaaminen vie aikaa noin 10 minuuttia. Kysely on avoinna 7.– 27.11.2022.

Käsittelemme vastaukset luottamuksellisesti eikä yksittäistä vastaajaa ole mahdollista tunnistaa. Julkaisemme tulokset kanta.fissä alkuvuodesta 2023.

Voit vastata kyselyyn tästä linkistä (questback.com).

Palautteen avulla kehitämme asiakaskokemusta

Toteutamme kyselyn vuosittain. Aiempien kyselyjen palautetta on käytetty palvelutoimintamme kehittämiseen, muun muassa:

• Vastaajat ovat aiemmissa kyselyissä tuoneet esiin halunsa osallistua Kanta-palvelujen kehittämiseen. Olemmekin panostaneet verkostotyön kehittämiseen: Vuoden 2022 varrella olemme toteuttaneet uutena muun muassa Terveydenhuollon Kanta-foorumeja sekä järjestäneet Sosiaalihuollon Kanta-foorumeja, Kanta-järjestöpaneelin tapaamisia ja useita järjestelmätoimittajatapaamisia. Lisäksi esimerkiksi Kansallista lääkityslistaa on kehitetty useissa työpajoissa.
  • Olemme parantaneet kanta.fi-sivuston asiakaskokemusta uudistamalla etusivuja, helpottamalla tiedon löytymistä ja kehittämällä tapahtumakalenteria, joka julkaistaan lähikuukausina.
  • Olemme kehittäneet palvelutoimintaamme uusilla verkkokouluilla. Alaikäisen päätöskykyyn perustuvat toimintamallit -verkkokoulu on jo julkaistu. Loppuvuodesta julkaistaan verkkokoulut Sosiaali- ja terveydenhuollon tietojen luovuttamisen perusteista sekä Potilastiedon arkiston toimintamalleista.
  • Kehitämme käyttöönottojen ohjausmallia ja sen viestintää. Keräämme näistä erikseen palautteita.

kanta@kanta.fi