Kanta.fin etusivut ovat uudistuneet

Tiedote Kirjoitettu 14.9.2022 Kaikki tiedotteet

Kanta.fi-verkkopalvelun etusivut on uudistettu 14.9. Uudistus on toteutettu eri kohderyhmiltä saadun palautteen ja käyttäjätestien perusteella.

Etusivu-uudistuksen tavoitteena on vastata entistä paremmin eri kohderyhmien tarpeisiin ja helpottaa muun muassa palvelun mobiilikäyttöä. Lisäksi tavoitteena on ohjata kävijät helpommin erilaisten ohjesisältöjen ja käyttämiensä Kanta-palvelujen pariin.

Uudistuksen yhteydessä on myös raikastettu etusivujen visuaalista ilmettä.

Etusivuilta pääset edelleen kirjautumaan suoraan Omakantaan ja sote-ammattilaisten Kanta Ekstranetiin.

Käyttäjien tarpeet uudistuksen perustana

Uudistuksen valmistelussa oli mukana Kanta-järjestöpaneelin kansalaisjäseniä sekä sote-organisaatioiden ja järjestelmätoimittajien edustajia. Lisäksi apuna käytettiin kanta.fin kävijäkyselyjen tuloksia, muuta asiakaspalautetta sekä käyttäjätestausta. Näiden perusteella pystyimme kehittämään etusivujen käytettävyyttä ja suunnittelemaan muutoksia sekä niiden painopisteitä.

Uusia ominaisuuksia tulossa lisää

Nyt toteutetut uudistukset ovat osa isompaa kanta.fin asiakaskokemuksen parantamisen kokonaisuutta. Seuraavaksi toteutamme tapahtuma- ja koulutuskalenterin sote-ammattilaisille ja järjestelmäkehittäjille. Selkeytämme myös kansalaisten ohjesisältöjä ja parannamme tiedon löydettävyyttä. Näistä uudistuksista tiedotamme lisää myöhemmin.

Parannettavaa on aina – auta meitä kehittämään kanta.fitä jatkossakin

Koska maailma muuttuu nopeasti, pitää palvelujen kehittyä jatkuvasti. Siksi kanta.fitä kehitetään edelleen tiiviissä yhteistyössä eri käyttäjäryhmien kanssa. Toteutamme lähikuukausina kävijäkyselyn, joten pysy kuulolla! Kanta uudistuu, kun kaikki ovat mukana.