- Ilmoita hyvinvointisovellus Valviran Tietojärjestelmien rekisteriin (valvira.fi)(avautuu uuteen ikkunaan). Varmista, että hyvinvointisovellus löytyy rekisteröitymisen jälkeen Astori-rekisteristä(avautuu uuteen ikkunaan).
- Ilmoita tarve tuotantokäytön aloittamiselle Kelaan (kanta@kanta.fi). Kela lähettää toimittajalle palvelun tekniseen rekisteröitymiseen tarvittavat dokumentit (vaiheet 4 ja 5) sekä toimittaa tuotantovalmiustiedon THL:n Koodistopalvelun sovellusrekisteriin.
- Hanki DVV:n tuotantopalvelinvarmenne (dvv.fi)(avautuu uuteen ikkunaan). Palvelinpohjaiset sovellukset tarvitsevat tuotantoa varten DVV:n hyvinvointisovellusten palveluvarmenteen.
- Palveluvarmenne ja sovellus kytketään toisiinsa palvelinvarmenteen Subject-osion serialNumber-kentään merkityllä OID-tunnuksella.
- Kanta-palveluihin liitetään Hyvinvointisovelluksen taustajärjestelmä eli järjestelmätoimittajan palvelimella toimiva palvelinsovellus. Palvelulle määritettyjen IP-osoitteiden pitää olla kiinteitä ja kuulua julkiseen IP-osoiteavaruuteen.
- Hyvinvointisovellusten tietoliikenne kulkee julkisen internetin kautta Kanta-palveluihin.
- Hyväksy hyvinvointisovellusten rajapinnan toimitusehdot ja palvelukuvaus allekirjoittamalla sitoumusdokumentti ja toimittamalla sitoumus Kelaan.
- Toimita julkaistavan sovelluksen tiedot Kelaan (kanta@kanta.fi) tietojen ilmoittamiseen tarkoitetulla lomakedokumentilla. Kela lähettää ilmoituksen hyväksymisestä palvelun käyttäjäksi ja toimittaa sovellustoimittajalle tuotantokäyttöön tarvittavat tekniset tiedot.
- Sovellus rekisteröidään teknisesti Kanta-palveluissa rajapintapalveluun. Edellytyksenä tekniselle rekisteröinnille on, että hyvinvointisovellus on julkaistu Valviran rekisterissä.
- Sovellus lisätään kanta.fi-sivustolla olevaan sovellusluetteloon kahden viikon kuluttua teknisestä rekisteröinnistä.
- Varmista tuotannon toimivuus ja ilmoita yhteyden toimivuudesta Kelaan (kanta@kanta.fi). Sovelluksen tuotantokäyttö voidaan tämän jälkeen aloittaa.
Ilmoita havaitsemistasi virhe- ja häiriötilanteista hyvinvointisovelluksessa tai sovellusten rajapinnassa Kelaan (kanta@kanta.fi). Virhetilanteen selvittämiseksi viestiin on liitettävä haku- ja vastaussanomat, joista on Access Token ja henkilötunnus anonymisoitu. Molemmat sanomat toimitetaan kokonaisuudessaan (header ja body).
Jatkossa yhteistestauksessa käytettyjä testihetuja ei saa käyttää omissa testauksissa.
Sovelluksen käyttäjät saavat potilastietonsa hyvinvointisovellukseen antamalla sovellukselle käyttöoikeudet potilastietoihinsa ja hyväksymällä informoinnin potilastietojen saamisesta hyvinvointisovellukseen (pdf)(avautuu uuteen ikkunaan).