Sisältöjulkaisija

Sosiaali- ja terveydenhuollon edustaja, vastaathan Kanta-palvelujen asiakastyytyväisyyskyselyyn

Tiedote - Ammattilaiset Kirjoitettu 27.09.2021 Kaikki tiedotteet

Kartoitamme nyt sosiaali- ja terveydenhuollon mielipiteitä ja kokemuksia Kanta-palveluista. Vastata voit 22.10.2021 saakka.

Selvitämme kyselyllä asiakkaiden tyytyväisyyttä muun muassa Kanta-palvelujen asiakasyhteistyöhön, kehittämiseen, tekniseen toimivuuteen ja viestintään.

Tulosten avulla Kanta-palveluja kehitetään vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeita, joten osallistumisesi on erityisen tärkeää.

Kyselyn kohderyhmiin kuuluvat erityisesti 

  • Kanta-palvelujen kehittämiseen osallistuvat henkilöt
  • organisaatioiden Kanta-käyttöönottoja edistävät henkilöt
  • Kanta-palvelujen hallinnolliset yhteyshenkilöt.

Apteekkien edustajien mielipiteitä kartoitamme toisessa kyselyssä, jota valmistelemme parhaillaan.

Voit vastata kyselyyn suomeksi tai ruotsiksi, ja vastaaminen vie aikaa noin 10 minuuttia. Kysely on avoinna 27.9.–22.10.2021. Vastaukset käsitellään luottamuksellisesti eikä yksittäistä vastaajaa ole mahdollista tunnistaa. Tulokset julkaistaan kanta.fissä joulukuussa 2021.

Voit vastata kyselyyn seuraavista linkeistä:

Aiempien vuosien palaute on kantanut hedelmää

Vastaajat ovat aiemmissa kyselyissä tuoneet esiin halunsa osallistua Kanta-palvelujen kehittämiseen entistä tiiviimmin. Kanta-palvelut onkin panostanut verkostotyön kehittämiseen. Vuoden 2021 varrella on järjestetty muun muassa Sosiaalihuollon Kanta-foorumi, Kanta-järjestöpaneeli ja useita järjestelmätoimittajatapaamisia. Lisäksi esimerkiksi Kansallista lääkityslistaa on kehitetty useissa työpajoissa.

Kehittämiskohteeksi on viime vuosien kyselyissä noussut myös käytännön potilastyössä tarvittavan tiedon sujuva löytyminen. Vuoden 2021 aikana keskeisten terveystietojen koosteiden käyttöönotot ovat edistyneet, mikä osaltaan tehostaa oleellisen tiedon, kuten rokotustietojen, löytymistä. Kehitteillä oleva Kansallinen lääkityslista taas helpottaa ajantasaisen lääkityksen seuraamista.

Lisätietoja

Kanta-palvelujen asiakastuki: 

  • kanta@kanta.fi
  • puh. 020 634 7787