OmaKannassa asiakas voi
- pyytää reseptin uusimista
- nähdä resepteistä tehdyt ostonsa
- tarkistaa, kuinka paljon lääkettä on saamatta
- tulostaa yhteenvedon resepteistään.
Reseptin uusiminen OmaKannassa
Asiakas voi itse lähettää reseptin uusimispyynnön OmaKannassa, jos hänen käyttämänsä terveydenhuollon yksikkö ottaa vastaan OmaKannassa tehtyjä uusintapyyntöjä. Vastaanottava yksikkö hyväksyy, hylkää tai palauttaa uusimispyynnön.
Asiakkaalle kannattaa kertoa, voiko hän pyytää reseptin uusimista OmaKannassa vai pitääkö hänen esimerkiksi varata aika vastaanotolle, jotta resepti voitaisiin uusia.
Reseptin uusimispyyntö vanhenee 8 vuorokauden kuluessa, jos sitä ei ole käsitelty. Asiakas voi seurata uusimispyynnön tilaa OmaKannasta.
Virheelliset tiedot korjataan terveydenhuollossa tai apteekissa
Jos OmaKannassa näkyvissä reseptitiedoissa on virheitä tai puutteita, korjataan ne siinä sosiaali- ja terveydenhuollon yksikössä, jossa resepti on kirjoitettu.
Reseptin toimitustiedoissa olevan virheen korjaa se apteekki, josta lääke on ostettu.