Vanhojen potilastietojen arkistointi -palvelun käyttöönottoprojekti käynnistyy, kun terveydenhuollon toimija
- sopii oman projektin toimeenpanosta ja tehtävistä järjestelmätoimittajiensa kanssa
- ottaa yhteyttä arkistointitarpeesta Kanta-palveluihin osoitteeseen kanta@kanta.fi ja ilmoittautuu käyttöönottojaksolle.
Palvelu voidaan ottaa käyttöön terveydenhuollossa sen jälkeen, kun terveydenhuollon toimija on
- liittynyt Potilastiedon arkistoon
- hyväksynyt Palvelukuvauksen ja palauttanut Tekniset tiedot -lomakkeen
- tuottanut ja testannut määritysten mukaisen aineiston
- toimittanut määritysten mukaisen aineiston Kanta-palveluille
- korjannut virheelliset asiakirjat ja palauttanut ne Kanta-palveluille.
Käyttöönotossa tarvittava materiaali
- Ohje palvelun käyttöönottajalle (pdf)
- Palvelukuvaus (pdf)
- Liite: Turvaluokittelun tietoaineiston siirtäminen Kelan ja sen sidosryhmien välillä (Ekstranetissä)
- Palvelukuvauksen hyväksyntä -lomake (Ekstranetissä)
- Tekniset tiedot (docx)
Käyttöönottoprosessin aloitus
Käyttöönottojen tukimalli on muuttunut Kanta-palveluissa vuoden 2021 alusta alkaen. Olemme siirtyneet käyttöönottojaksoihin ja keskitettyihin tukitilaisuuksiin, joita pidetään muutaman kerran vuodessa jaksojen aikataulujen mukaisesti. Tilaisuuksissa käydään läpi valmistelevia tehtäviä.