Kanta tukee hoidon jatkuvuutta 65 vuotta täyttäneiden valinnanvapauskokeilussa
Potilastietojen on tärkeää liikkua sujuvasti eri toimijoiden välillä 65 vuotta täyttäneiden valinnanvapauskokeilussa. Hoidon jatkuvuus voidaan turvata, kun potilastiedot ovat kaikkien hoitoon osallistuvien saatavilla Kannassa.
Ohjaustunti järjestetään kerran kuukaudessa perjantaisin. Sinun ei
tarvitse ilmoittautua ohjaustunnille etukäteen. Osallistumislinkki on
sama jokaisessa tilaisuudessa.
Foorumin tavoitteena on lisätä terveydenhuollon kanssa tehtävää
yhteistyötä, jonka avulla voidaan parantaa Kanta-palvelujen
asiakaslähtöisyyttä. Tilaisuus järjestetään suomen kielellä.
Palvelun avulla sosiaalipalveluiden asiakastiedot voidaan säilyttää turvallisesti ja ne ovat helposti käytettävissä. Sosiaalihuollon asiakastietovarannon toiminnallisuudet helpottavat esimerkiksi ostopalveluissa syntyvien tietojen käsittelyä.
Lääkityslista parantaa lääkehoidon turvallisuutta: listassa näkyvät ajantasaisina henkilön käytössä olevat lääkkeet. Lääkityslistan ensimmäisen vaiheen ominaisuudet ovat otettavissa käyttöön kaikissa sote-organisaatioissa sekä apteekeissa.
Kantaan tallennetuista keskeisistä terveystiedoista voidaan muodostaa yhteenvetoja. Ammattilainen saa yhteenvedosta nopeasti oleelliset ja ajantasaiset tiedot potilaan terveydentilasta.
Ostopalvelun valtuutus helpottaa potilastietojen käsittelyä ostopalvelutilanteissa. Valtuutuksen avulla tiedot liikkuvat nopeasti ja tietoturvallisesti palvelunjärjestäjän ja palveluntuottajan välillä.
Sosiaali- ja terveydenhuollon sekä farmasian ammattilaiset ja opiskelijat saavat Kanta-verkkokouluista tietoa Kanta-palveluista ja niiden uusista toiminnallisuuksista.
Reseptien uusiminen onnistuu nyt OmaKanta-sovelluksella
OmaKanta-sovelluksesta on julkaistu ensimmäinen versio. Sovelluksessa voi nyt katsella ja uusia reseptejä sekä tilata ilmoitukset uusista ja uusituista resepteistä. Muita toimintoja on tulossa sovellukseen vaiheittain.
Pohjois-Pohjanmaa oli ensimmäinen hyvinvointialue, jolla sosiaalipalvelujen tiedot näkyivät asiakkaille OmaKannassa. Muutos helpottaa ammattilaisen työtä ja vahvistaa luottamusta asiakkaiden ja sosiaalihuollon välillä.
Tuemme apteekkeja, Kelain-käyttäjiä, sosiaali- ja terveydenhuollon edustajia ja järjestelmätoimittajia kysymyksissä, jotka liittyvät Kanta-palveluihin.