25.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset
Chattirobotin opettaminen on käytännössä tietojen syöttämistä alustaan. Tätä työtä tekevät bottikuiskaajat. Heidän tehtävänään on olla aina muutaman askeleen edellä siinä, mitä seuraavaksi kysytään.
25.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset
Chattirobotin opettaminen on käytännössä tietojen syöttämistä alustaan. Tätä työtä tekevät bottikuiskaajat. Heidän tehtävänään on olla aina muutaman askeleen edellä siinä, mitä seuraavaksi kysytään.
25.5.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kanta.fin uusi tapahtumakalenteri kokoaa yhteen sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille ja tietojärjestelmätoimittajille suunnatut tapahtumat. Uudistuksen tarkoituksena on tuoda tieto helpommin eri asiakasryhmien saataville.
22.5.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Asiakastietolaki velvoittaa sosiaalihuollon palvelunantajat liittymään Kantaan. Tämä tuo suuria muutoksia sosiaalihuollon ammattilaisten työhön. Kannan ja THL:n asiantuntijat ovat sosiaali- ja terveydenhuollon ATK-päivillä vastailemassa kysymyksiin tulevan liittymisvelvoitteen vaatimuksista.
17.5.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kelan alati kehittyvät Kanta-palvelut mahdollistavat toimivan ja monipuolisen tiedon liikkumisen hyvinvointialan eri toimijoiden välillä. Sujuva ja turvallinen tietojen liikkuminen hyödyttää asiakasta ja hyvinvointialan ammattilaista, sillä se vapauttaa aikaa hoitotyöhön, karsii päällekkäisiä tutkimuksia ja parantaa asiakasturvallisuutta.
16.5.2023, Tiedote - Ammattilaiset
Myös yksityiset sosiaalihuollon palvelunantajat liittyvät Kantaan asiakastietolakiin merkittyjen siirtymäaikojen mukaisesti. Kela, THL ja Kansa-koulu 5 -hanke tarjoavat tukea ja koulutusta käyttöönottoihin ja rakenteiseen kirjaamiseen.
16.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset
Vuonna 2022 OmaKannassa vieraili peräti 3,6 miljoonaa eri kävijää. Ahkerimmin sitä käyttivät Keski-Uudenmaan asukkaat. Hyvänä kakkosena tulee Länsi-Uusimaa. Kunnista OmaKannassa kävivät useimmin Kauniaisten asukkaat.
15.5.2023, Häiriötiedote - Järjestelmäkehittäjät
15.5.2023, Häiriötiedote
15.5.2023, Artikkeli
Suomi on pieni maa, jolla ei ole varaa hukata digitalisaation mahdollisuuksia. Suomi on myös juuri sopivan kokoinen maa siihen, että kykenemme yhdistämään voimamme ja viemään sote-tiedon uudelle tasolle, kirjoittaa Kelan tietopalvelujohtaja Marina Lindgren Sosiaalivakuutus.fin puheenvuorossaan.
11.5.2023, Artikkeli - Kansalaiset
Potilasturvallisuuden ja hoidon kannalta on tärkeää, että terveydenhuollon ammattilaisilla on käytössään kattavat tiedot asiakkaasta. Sillä varmistetaan jokaiselle paras mahdollinen hoito. Tietojen käyttöön terveydenhuollossa on tarkat säännöt.
11.5.2023, Artikkeli - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelujen sosiaalisen median kanavavalikoima laajenee, kun vahvistamme läsnäoloamme sosiaalisessa mediassa. Jatkossa löydät Kannan myös LinkedInistä, jonne kokoamme koulutukset ja tapahtumat sote-ammattilaisille ja järjestelmäkehittäjille sekä ajankohtaiset aiheet Kanta-palveluista.
2.5.2023, Häiriötiedote
2.5.2023, Häiriötiedote
27.4.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelut selvitti vuoden 2022 lopussa ensimmäistä kertaa järjestelmätoimittajien tyytyväisyyttä Kannan palveluihin kyselyn avulla. Järjestelmätoimittajat ovat tyytyväisiä Kanta-palvelujen kokonaisuuteen, tietoturvaan ja tekniseen toimivuuteen. Vastaajien mukaan kehitettävää on viranomaisten välisessä yhteistyössä ja siinä, miten palveluja kehitetään ja asiakkaita otetaan mukaan niiden kehittämiseen.
24.4.2023, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Maaliskuun toimittajayhteistyökokouksessa olivat esillä uuden asiakastietolain mukanaan tuomat asiat sekä kesällä voimaantuleva käyttöoikeusasetus. Kokouksessa kuultiin Kanta-palvelujen ajankohtaisia asioita sekä palvelujen tuotannon että kehittämisen näkökulmasta.
24.4.2023, Huoltotiedote - Kansalaiset
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
13.4.2023, Häiriötiedote
13.4.2023, Häiriötiedote - Ammattilaiset
12.4.2023, Artikkeli - Järjestelmäkehittäjät
Kanta-palvelut helpottavat terveydenhuollon ammattilaisten työtä, sillä Kannasta löytyy paljon hyödynnettävää tietoa hoidon tueksi. Järjestelmiä on mahdollista kehittää siten, että Kanta-tiedot ovat entistä paremmin hyödynnettävissä.
11.4.2023, Huoltotiedote - Kansalaiset
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.