Sisältöjulkaisija

Joko tunnet chattirobottimme Kanta-apulaisen, joka palvelee nyt myös ruotsiksi?

Tiedote - Kansalaiset Kirjoitettu 18.7.2022 Kaikki tiedotteet

Chattirobotti vastaa suomeksi ja ruotsiksi esimerkiksi Omakantaan, resepteihin ja koronatodistuksiin liittyvissä kysymyksissä.

Chattirobotin kanssa asiointi tapahtuu anonyymisti, joten se ei voi antaa henkilökohtaiseen tilanteeseen liittyvää neuvontaa. Älä kirjoita chattiin henkilö- tai terveystietojasi.

Kanta-apulaista kehitetään jatkuvasti sen käymien keskustelujen perusteella. Asiakkailta toivotaankin niin kehittämisehdotuksia kuin palautetta chattirobotilta saaduista vastauksista. Asiakaspalaute auttaa kehittämään chattirobottia entistä paremmaksi.

Vinkkejä keskusteluun Kanta-apulaisen kanssa

Kanta-apulainen neuvoo kansalaisia Omakantaan ja muihin Kanta-palveluihin liittyvissä kysymyksissä myös kesällä 24/7. 

Näillä vinkeillä saat Kanta-apulaiselta parhaiten apua:

  • Käytä avainsanoja, esimerkiksi koronatodistus tai reseptin uusiminen.
  • Kirjoita lyhyitä lauseita.
  • Kysy vain yksi kysymys kerrallaan.
  •  Älä lähetä henkilö- tai terveystietojasi viestissä.

Lisätietoja

Kysy neuvoa chattirobotti Kanta-apulaiselta
Vastauksia kansalaisten useimmin kysyttyihin kysymyksiin Kanta-palveluista