6.2.2024, Tiedote - Ammattilaiset
THL ja Kela pyytävät kommentteja sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen ajanvarauksen kansallisista määrityksistä viimeistään 13.3.2024. Ajanvaraustiedot tallennetaan tulevaisuudessa Kanta-palveluihin.
6.2.2024, Tiedote - Ammattilaiset
THL ja Kela pyytävät kommentteja sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen ajanvarauksen kansallisista määrityksistä viimeistään 13.3.2024. Ajanvaraustiedot tallennetaan tulevaisuudessa Kanta-palveluihin.
2.2.2024, Häiriötiedote - Ammattilaiset
2.2.2024, Häiriötiedote - Ammattilaiset
2.2.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Terveydenhuollon ammattilaisille suunnatussa verkkokoulussa syvennät osaamistasi Kanta-palvelujen käytöstä terveydenhuollon ostopalveluissa.
2.2.2024, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Selvitimme syksyn 2023 asiakastyytyväisyyskyselyssä järjestelmätoimittajien tyytyväisyyttä Kanta-palveluihin. Tyytyväisimpiä vastaajat olivat Kannan tietosuojaan ja -turvaan, järjestettyihin tilaisuuksiin ja viestinnän ajantasaisuuteen. Parannettavaa löytyi mm. määrittelyistä ja yhteistestausprosessista.
31.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Yksilöllisen hoidon tarpeen havaitseminen ja hoidon kehittäminen on nyt mahdollista rekisteritutkimuksessa tehtyjen löydösten avulla.
31.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Syksyllä 2023 toteutimme jälleen Kannan asiakastyytyväisyyskyselyt niin apteekkien kuin sosiaali- ja terveydenhuollon edustajille. Kokonaistyytyväisyys oli erittäin hyvällä tasolla, mutta esim. palvelujen kehittäminen nosti kriittisiä mielipiteitä.
31.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Valtakunnallisesti yhtenäiset, Kanta-palveluun tallennetut ajanvaraustiedot helpottavat terveydenhuollon työtä. Tietojen tallentaminen edistää hyvinvointialueen hoitoonpääsyn seurantaa.
30.1.2024, Häiriötiedote
30.1.2024, Häiriötiedote
29.1.2024, Huoltotiedote - Ammattilaiset
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
24.1.2024, Tiedote - Kansalaiset
Valtakunnallinen OmaKanta-verkkopalvelu uudistuu, ja sen myötä palvelusta tulee saavutettavampi ja helpompi käyttää. Selkeästi meille -hankkeen käyttäjätestaajat testasivat uutta OmaKantaa, ja palvelulle myönnettiin Selkeästi meille -tunnus.
16.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Uudistetussa verkkokoulussamme opit, miten sosiaali- ja terveydenhuollon tietojen luovutetaan 1.1.2024 alkaen.
12.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Uudessa verkkokoulussa opit sosiaali- ja terveydenhuollon toimintatavoista ja -malleista, kun asiakkaana on alaikäinen. Verkkokoulua voi hyödyntää osana organisaatioiden perehdytyssuunnitelmia tai oppilaitosten opetussuunnitelmia.
11.1.2024, Huoltotiedote - Ammattilaiset
Julkaisemme tässä suunnitellut päivitys- ja huoltotoimet, jotka voivat aiheuttaa käyttökatkoja palveluissa kuukauden aikana. Pahoittelemme mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.
9.1.2024, Tiedote - Järjestelmäkehittäjät
Pyydämme tietojärjestelmätoimittajia toteuttamaan A-todistuksen uuden version potilastietojärjestelmiin hyvissä ajoin ennen määräaikaa, jotta todistuksen välittäminen Kelan etuuskäsittelyyn ei esty.
8.1.2024, Häiriötiedote
8.1.2024, Häiriötiedote
8.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Etelä-Karjalan hyvinvointialueen asiakkaat voivat katsoa sosiaalipalveluissa kirjattuja tietojaan tammikuusta alkaen OmaKannasta. Tiedot alkavat näkyä vaiheittain.
4.1.2024, Tiedote - Ammattilaiset
Jokainen OmaKannan käyttäjä on saanut marraskuun lopun jälkeen ilmoituksen, jossa kerrotaan tietojen käytöstä sosiaali- ja terveydenhuollossa. Ilmoituksen saa, koska luovutuslupa uudistuu. Jatkossa luovutuslupa mahdollistaa, että terveydenhuollon ammattilainen voi luovuttaa Kannan tietojen lisäksi esimerkiksi paperisia potilastietoja toiselle terveydenhuollon toimijalle.