10.8.2022, Störningsmeddelande - Professionella
Aktuellt
3.8.2022, Meddelande - Utvecklare
Avsikten med workshoppen för systemleverantörer är att utreda vilka ändringar som bör göras i datainnehållen för att de bättre ska motsvara behoven inom hälso- och sjukvården.
31.7.2022, Störningsmeddelande - Professionella
29.7.2022, Störningsmeddelande - Professionella
28.7.2022, Störningsmeddelande - Professionella
28.7.2022, Störningsmeddelande - Professionella
27.7.2022, Störningsmeddelande - Professionella
18.7.2022, Meddelande - Medborgare
Chattbotten svarar till exempel på frågor som gäller Mina Kanta-sidor, recept och coronaintyg.
4.7.2022, Störningsmeddelande - Professionella
27.6.2022, Störningsmeddelande - Professionella
27.6.2022, Artikel
Vad är skillnaden mellan Kanta och MittKanta? MittKanta är en vy över medborgarnas egna hälso- och välfärdsuppgifter och en del av de riksomfattande Kanta-tjänsterna, som hela tiden utvecklas i samarbete med användarna.
23.6.2022, Meddelande
Genom EU:s nya förordning förlängs användningen av EU:s digitala covidintyg med ett år till den 30 juni 2023. Avsikten är att garantera fri rörlighet inom EU även om coronaläget skulle bli sämre. Resenärer måste fortfarande ta reda på om det land dit de reser kräver covidintyg för att komma in i landet eller för att använda tjänster.
22.6.2022, Servicemeddelande - Professionella
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
22.6.2022, Servicemeddelande - Professionella
Här publicerar vi planerade uppdaterings- och serviceåtgärder som kan ge upphov till avbrott i tjänsterna under månaden. Vi beklagar de eventuella olägenheterna.
22.6.2022, Meddelande - Utvecklare
De uppdaterade intygens nationella stilfiler är nu tillgängliga. Se tidtabellen för när de nya intygen ska börja användas.
21.6.2022, Meddelande - Utvecklare
Webbtjänsten Kanta.fi har genomgått förändringar i stil och funktioner den 21 juni. Målet med förnyelsen är att bättre svara på de olika målgruppernas behov och fräscha upp tjänstens utseende.
21.6.2022, Meddelande - Professionella
Webbtjänsten Kanta.fi har genomgått förändringar i stil och funktioner den 21 juni. Målet med förnyelsen är att bättre svara på de olika målgruppernas behov och fräscha upp tjänstens utseende.
21.6.2022, Meddelande - Medborgare
Webbtjänsten Kanta.fi har genomgått förändringar i stil och funktioner den 21 juni. Målet med förnyelsen är att bättre svara på de olika målgruppernas behov och fräscha upp tjänstens utseende.
17.6.2022, Meddelande - Professionella
Reformen gör det lättare att förmedla bilder som sparats i arkivet över bildmaterial i Kanta-tjänsterna i situationer med köpta tjänster. Som det ser ut nu kan egenskapen testas i kundtestmiljön före utgången av 2022.
16.6.2022, Störningsmeddelande